دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 109014
رییس پلیس راه استان قم :

۵۴ نفر در تصادف‌های جاده‌ای قم جان باختند

قم نيوز : رییس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، ۵۴ نفر در تصادف‌های محورهای مواصلاتی قم جان خود را از دست دادند.
رییس پلیس راه استان قم : ۵۴ نفر در تصادف‌های جاده‌ای قم جان باختند.
رییس پلیس راه استان قم : ۵۴ نفر در تصادف‌های جاده‌ای قم جان باختند.
به گزارش قم نیوز سرهنگ مختار پناهی گفت: در سه ماهه نخست سال گذشته، ۵۶ نفر در تصادف های جاده ای استان قم جان باختند که میزان تصادف ها در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال، چهار درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت، ۷۸۷ نفر در تصادف های جاده ای قم مصدوم شدند گفت: تعداد مصدومان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی یکی از علت های افزایش مجروحان را، بروز سه فقره تصادف زنجیره ای در محور قم - گرمسار اعلام کرد که در خردادماه امسال رخ داد.

پناهی با اشاره به این که علت بیشتر تصادف های جاده ای، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است گفت: بیشترین تصادف های فوتی مربوط به جاده قم - اراک است و جاده قدیم قم - تهران، آزادراه قم - تهران و آزادراه قم - کاشان در رتبه های بعدی قرار دارند.

رییس پلیس راه استان قم با بیان این که ۲۹ درصد تصادف های جاده ای قم در سه ماهه نخست امسال مربوط به واژگونی خودرو و خروج از جاده بوده است، به رانندگان توصیه کرد: با توجه این که در فصل تابستان و سفرهای تابستانی قرار داریم و اکثر محورها از لحاظ ترافیکی، پرحجم است، فاصله طولی را رعایت کرده و از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند.

ثبت ۵۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تردد جاده ای در قم

پناهی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، ۵۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان قم ثبت شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: جاده قدیم قم - تهران، آزادراه قم - کاشان، آزادراه ساوه - سلفچگان و محور ورجان - پردیسان، به ترتیب بیشترین محورهایی بود که تردد جاده ای در آن ها صورت گرفت.

 انتهای پیام / 113
 
https://qomnews.ir/vdccsoqs02bqxx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما