پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 109048

آیت الله فاضل لنکرانی: شهدا باید الگوی جوانان شوند

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بااشاره به لزوم گسترش فرهنگ شهید و شهادت و معرفی بیش از پیش شهدا به نسل جوان گفت: شهدا باید الگوی جوانان گردند تا افراد کاذب برای آنان الگو نشوند.
آیت الله فاضل لنکرانی: شهدا باید الگوی جوانان شوند.
آیت الله فاضل لنکرانی: شهدا باید الگوی جوانان شوند.
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز پنجشنبه در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود:‌ رسانه‌ها باید به صورت مستمر در حوزه فرهنگ‌ ایثار و شهادت کار کنند که خوشبختانه صدا و سیما مدتی است دراین مسیر حرکت می‌کند،‌ اکنون بهترین اوقات زمانی به وصیت نامه شهدا اختصاص یافته‌است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)‌ گفت:‌ بنیاد شهید باید از فضای مجازی در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کند، جوانان در صورتی می‌توانند فرهنگ شهادت را دریابند که دین را متوجه شده باشند، باید باور دینی جوانان تقویت شود.

وی اظهار داشت:‌ برای حفظ دین، استمرار جریان شهادت و شهادت طلبی امر لازمی است تا آحاد جامعه بداند دراین راستا باید همواره آماده اهدای جانشان باشند.

وی ادامه داد: امام راحل با انقلاب مساله شهادت و ، جهاد، مبارزه و قداست دین را مطرح کرد که دین آن قدر مهم است که انسان جان خود را فدای آن می‌کند و این موضوع از برکات و عنایات خداوند است.

فاضل لنکرانی گفت: مسوولیت بسیار بزرگی بر عهده رئیس بنیاد شهید است که از ابعاد مختلفی قابل توجه است و در این راه باید به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب در زمینه ایثار و شهادت توجه داشت.

وی با بیان این که قبل از انقلاب بخش اندکی از جامعه دین را شناخته بودند ابراز داشت: دین حقیقتی است که شخصیت امام حسین(ع) و ائمه اطهار (ع)‌نیز جانشان در این راه فدا کردند و این فرهنگ با پیدایش انقلاب اسلامی ایران تبلور جدیدی در بشریت پیدا کرد.

فاضل لنکرانی افزود: در هر کشوری سربازها نماد و نهاد دفاع کشور به صورت مستمر هستند و معتقدیم در مساله دفاع از دین خیلی قوی تر و محکم‌تر باید باشیم.

وی گفت: باور دینی جوانان در بخش ظاهری با دعا، عزاداری و مولودی ها شکل می‌گیرد و برای بخش باطنی دین و تقویت آن در جوانان باید ببینیم سووالاتی که جوان امروز نسبت به دین دارد چیست.

فاضل لنکرانی با اشاره به این که دیدار با خانواده شهدا اثرهای زیادی برای ما دارد گفت: شهدا باید الگوی جوانان شوند تا افراد کاذب برای آنان الگو نشوند. همانطوری که خود پیامبراکرم(ص)، ائمه اطهار (ع)‌، علما و مراجع عظام تقلید الگو هستند شهدا هم باید الگو باشند و باید از آنان برای جامعه الگوسازی کرد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcjxhevouqeyyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما