قم نيوز : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بر رعایت نکات بهداشتی و زیست‌محیطی از سوی هیئات و دسته‌جات عزاداری در ایام ماه محرم تأکید کرد.
لزوم و اهمیت رعایت نکات بهداشتی و زیست‌محیطی از سوی هیئات و دسته‌جات عزاداری
لزوم و اهمیت رعایت نکات بهداشتی و زیست‌محیطی از سوی هیئات و دسته‌جات عزاداری
به گزارش قم نیوز از سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا، اظهار داشت: مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌ها از مهم‌ترین امکان مذهبی هستند که تراکم جمعیت و توزیع غذا بین عزاداران در این امکان پتانسیل انتقال بیماری‌های واگیردار را افزایش می‌دهد و ازاین‌رو رعایت معیارهای بهداشتی و نظافت نه‌تنها از لحاظ قانونی اهمیت دارد، بلکه از لحاظ دینی نیز بر آن تأکید شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه به‌منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی، رعایت مجموعه‌ای از نکات زیست‌محیطی ضروری است، گفت: استفاده از ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف برای توزیع مواد غذایی که ماهیتی داغ داشته مناسب نیست و از این ظروف تنها در توزیع مواد غذایی سرد یا ولرم می‌توان استفاده کرد.

به گفته وی، استفاده از ظروف یک‌بار مصرف بر پایه پلی استایرن و موارد مشابه که از مشتقات نفتی بوده، می‌تواند علاوه بر تهدید سلامتی استفاده‌کنندگان، به دلیل تجزیه‌پذیر نبودن، سال‌ها در محیط‌زیست (آب، خاک) باقی بماند و سپس به زنجیره غذایی انسان به‌عنوان یک آلاینده شیمیایی برگردد.

میرابراهیمی یادآور شد: درصورتی‌که ظروف، یک‌بار مصرف نیستند و پس از شستشو دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند (برای مثال استکان و لیوان شیشه‌ای)، باید به نحوه شستشو و سپس نگهداری آن‌ها تا زمان استفاده دوباره توجه ویژه شود، چراکه در صورت عدم گندزدایی و شستشوی مناسب می‌توانند به‌عنوان منبع آلودگی، دیگر افراد را نیز بیمار کنند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdch6wnzi23nvvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما