يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 109089
منبع : ایسنا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

مرغ تولیدی در استان قم با قیمت تنظیم بازار توزیع می‌شود

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، اظهار کرد: با توجه به واردات مرغ از سایر استان‌ها کمبودی در حوزه فراوانی و تامین مرغ وجود ندارد و مرغ تولید شده در استان را مدیریت می‌کنیم که با قیمت تنظیم بازار و با محوریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:مرغ تولیدی در استان قم با قیمت تنظیم بازار توزیع می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:مرغ تولیدی در استان قم با قیمت تنظیم بازار توزیع می‌شود.
به گزارش قم نیوز محمدرضا حاجی رضا در خصوص قیمت مرغ عنوان کرد: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان قم و برگزاری مناسبت‌ها؛ بالغ بر ۷۵ تن مرغ نیاز داریم که باید تامین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم به ظرفیت مطلوب استان در حوزه تولید مرغ اشاره کرد و گفت:  ۲۷۳ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۵ قطعه مرغ در قم وجود دارد که قابلیت تامین بین ۴۰ تا ۵۰ تُن از نیاز استان را در شرایط عادی دارد، مابقی نیاز قم از طریق دیگر استان‌ها تامین می‌شود؛ لذا با توجه به رعایت قیمت تنظیم بازار در شرایط عادی مرغ وارداتی تفاوت قیمت زیادی با مرغ تولید شده در داخل استان ندارد.

حاجی رضا ادامه داد: اما در شرایطی که زنجیره تولید در کشور دچار تلاطم می‌شود، مانند شرایطی که از اردیبهشت ماه شاهد بودیم به دلیل تامین بخشی از نیاز استان قم از طریق واردات مرغ از سایر استان‌ها، با محوریت استان‌های شمالی این مساله روند قیمت‌ها را با نوسان مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار مشکلی در حوزه تولید مرغ در استان وجود ندارد؛ بنابراین مرغ تولید شده در استان با قیمت ۷۳ تومان تامین و توزیع می‌شود اما مرغ مازاد که از سایر استان‌ها وارد می‌شود قیمت مرغ را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcevo8zojh877i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما