سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 109112
مدیرعامل شرکت آبفای قم:‌

سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب پساب درتصفیه‌خانه‌های قم تولید می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: سالانه ۴۰ میلیون متر مکعب پساب در تصفیه خانه‌های فاضلاب این استان تولید می‌شود که ۱۸میلیون متر مکعب آن به آبیاری فضای سبز خارج از شهر و بخش صنعت تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت آبفای قم:‌سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب پساب درتصفیه‌خانه‌های قم تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت آبفای قم:‌سالانه ۴۰ میلیون مترمکعب پساب درتصفیه‌خانه‌های قم تولید می‌شود.
به گزارش قم نیوز از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، حسن بختیاری درگفت وگویی، تغییر شرایط استان در استفاده از پساب را از دیگر اهداف سال‌جاری برشمرد و تأکید کرد: تمام سعی ما این است که به تدریج وابستگی صنایع این استان را به آب شبکه را کاهش داده و پساب را جایگزین آن کنیم.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود ۴۲ درصد از جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند اظهار کرد: اواخر سال گذشته بر اساس مصوبه ریاست محترم جمهور یک‌هزار میلیارد تومان به توسعه شبکه فاضلاب قم تخصیص یافت که نیمی تعهد دولت و مابقی در تعهد شرکت آب و فاضلاب است.

بختیاری با اشاره به وجود ۲۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب فرسوده در شهر گفت: سالانه بخشی از اصلاح شبکه فرسوده در دستور کار قرار دارد که در سالجاری برنامه‌ریزی‌ها برای اصلاح ۲۵ کیلومتر از این شبکه صورت گرفته‌است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه شبکه فاضلاب در مناطقی که از شهر که بلندمرتبه‌سازی انجام می‌شود، یادآور شد: این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار دارد و در نظر داریم از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

یک‌هزار و ۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب قم درمجموع ۱۳۱ هزار نفر مشترک را تحت پوشش قرار داده که ۲۲۴ هزار واحد مسکونی را شامل می‌شود.

 انتهای پیام / 113
 
https://qomnews.ir/vdcb89b85rhbg8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما