چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 109121

پرچم سرخ حسینی بر فراز گنبد بانوی کرامت برافراشته شد

قم نيوز : در آستانه نخستین روز از ماه محرم و آغاز ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) آیین معنوی تعویض پرچم حرم حضرت معصومه‌ (س) عصر سه‌شنبه با حضور جمع کثیری از زائران، مجاوران، خادمان و مسئولان برگزار شد.
پرچم سرخ حسینی بر فراز گنبد بانوی کرامت برافراشته شد.
پرچم سرخ حسینی بر فراز گنبد بانوی کرامت برافراشته شد.
به گزارش قم نیوز در این آیین که با نام اجتماع فداییان قرآن کریم، در صحن امام رضا (ع) این مکان مقدس برپا شده بود، یکی از خطیبان کشور طی سخنانی اظهار داشت: در سال‌های اخیر دشمن به این نکته رسید، که تمام نقشه‌های او با تمسک به قرآن و عترت بی‌اثر می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی همچنین افزود: دشمنان به طرق مختلف به اهل بیت جسارت، و تلاش کردند، با تخریب حرم‌های مطهر و یا ایجاد رعب و وحشت و دسیسه و نیرنگ، حضور مردم را کمرنگ کنند.

وی در ادامه یادآور شد: در حرم حضرت شاه چراغ (ع) زن و مرد و پیر و جوان و خُرد و کلان را به خاک و خون کشیدند، و یا در حرم حضرت رضا (ع) اقدام به بمب‌گذاری و سوءقصد کردند.

مومنی تصریح کرد: هدف دشمنان این است که انگیزه مردم را برای حضور در حرم‌های اهل‌بیت و محافلی که به نام نامی این بزرگان تشکیل می‌شود، کاهش دهند.

این خطیب خاطرنشان کرد: دشمنان نتوانستند به هدف مطلوب و مورد نظرشان برسند، از این رو در روزها و ماه‌های اخیر در برخی کشورها، مُصحَف شریف و قرآن را مورد اهانت قرار دادند.

وی تاکید: در هیچ دین‌ و آیین و مذهبی مورد قبول نیست که با سوزاندن کتاب مقدس، به آن جسارت کرده و یا آن را سخره و تحقیر کنید.

حجت‌الاسلام مومنی همچنین بیان کرد: مردم حتی در همان کشورها، در مقابل توهین به قرآن ایستادند و محکوم کردند.

اوایل تیرماه جاری در یک اقدام توهین‌آمیز برنامه‌ریزی شده در استکهلم سوئد، فردی در یک مراسم به آتش‌زدن قرآن در خارج از مسجد مرکزی استکهلم اقدام کرد که با واکنش‌های شدیدی از سوی کشورهای مسلمان و برخی سازمان های بین‌المللی از جمله سازمان ملل مواجه شد.

 انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcb59b88rhbg8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما