شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : 109160

هوای قم تا روز سه شنبه در وضعیت هشدار نارنجی قرار دارد

قم نيوز : مدیرکل هواشناسی قم گفت: وضعیت هوای این استان تا روزسه شنبه سوم مرداد با وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک همراه خواهد بود.
هوای قم تا روز سه شنبه در وضعیت هشدار نارنجی قرار دارد.
هوای قم تا روز سه شنبه در وضعیت هشدار نارنجی قرار دارد.
به گزارش قم نیوز مهران حیدری بنی بیان کرد: وزش باد شرقی تا روز سه شنبه در قم پیش بینی می شود که سرعت وزش باد برای امروز و فردا ۵۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و روز دو شنبه تا ۶۰ کیلومتر پیش بینی می شود.

وی با بیان این که طبق نقشه های هواشناسی و افزایش گرد و خاک برای امروز تا روز سه شنبه هشدار سطح نارنجی داده شده است ادامه داد: با توجه به این که وقوع گرد و خاک باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد از رانندگان درخواست داریم احتیاط کنند و کودکان، افراد سالخورده و بیماران قلبی و ریوی از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند.

وی با اشاره به این که کمینه هوای صبح امروز در شهر قم ۴۳ درجه سانتیگراد بالای صفر بود گفت: بیشینه هوا در روزهای یک شنبه و دوشنبه ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی شده است.

به گفته حیدری بنی کمینه هوا از امروز تا روز سه شنبه ۲۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد است.

مرکز بهداشت استان قم نیز اعلام کرد، با عنایت به اینکه بر اساس اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز شاخص کیفیت هوا ( AQI=۳۵۷) در شهر قم به علت پدیده گرد و غبار هوا ( ذرات معلق PM۱۰ ) در شرایط خطرناک قرار دارد و افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از منزل خارج نشوند و فعالیت های خود را به حداقل برسانند. افراد دیگر باید از فعالیتهای طولانی و یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcepo8z7jh87zi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما