چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 109198
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

تولید پوشاک از جمله اولویت‌های اختصاص زمین در شهرک‌های صنعتی قم است

قم نيوز : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به این که ظرفیت‌های فرهنگی استان را در توسعه صنعتی لحاظ می‌کنیم،‌ گفت: فعالیت در حوزه تولید پوشاک ایرانی و اسلامی از جمله اولویت‌های مهم برای اختصاص زمین در شهرک‌های صنعتی قم است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:تولید پوشاک از جمله اولویت‌های اختصاص زمین در شهرک‌های صنعتی قم است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:تولید پوشاک از جمله اولویت‌های اختصاص زمین در شهرک‌های صنعتی قم است.
به گزارش قم نیوز روح الله ابراهیمی بیان داشت: قم به دلیل جایگاه مهمی که در جهان اسلام دارد از ظرفیت‌های فرهنگی ویژه‌ای برخوردار است و ما بر همین اساس به دنبال استفاده حداکثری از این موقعیت برای رونق فعالیت‌های صنعتی استان با رویکرد توسعه صنعت تولید پوشاک ایرانی اسلامی هستیم.

وی افزود: درحال حاضر نیز صنعت تولید پوشاک درقم فعالیت خوبی دارد، اما ما به دنبال آن هستیم که این صنعت از حالت تولید در خانه‌ها و کارگاه‌های کوچک به سمت تولید در کارخانه‌های بزرگ صنعتی که ظرفیت بیشتری برای عرضه محصول و پاسخگویی به نیاز بازار دارد، هدایت شود.

وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی قم با دارا بودن زیرساخت‌های لازم این قابلیت را دارد که محل استقرار واحدهای بزرگ تولید کننده پوشاک به خصوص درحوزه تولید پوشاک ایرانی اسلامی باشد و ما از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در این حوزه، حمایت‌های لازم را به‌عمل خواهیم آورد.

 در جریان پایش صورت گرفته تا ابتدای سال‌جاری برای ۳۹ هزار و ۷۹ نفر در شهرک‌های صنعتی استان قم فرصت اشتغال ایجاد شده‌است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد در مجموع طی سال‌های گذشته، یک‌هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قم به بهره‌برداری رسیده‌است.

همچنین یک‌هزار و ۳۸۶ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان روند ساخت و ساز خود را دنبال می‌کنند که هر کدام درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند که با تکمیل طرح‌ها و آغاز فعالیت آن‌ها در قالب واحدهای صنعتی، تحول چشمگیری در عرصه تولید و اشتغال استان ایجاد خواهد شد.

گفتنی است بر اساس راهبردهای تعیین شده، اجازه استقرار صنایع با آلایندگی بالا و همچنین آب‌بر در شهرک‌های صنعتی استان داده نشده و به جای آن در کنار توجه به صنایع فرهنگی، پوشاک ایرانی - اسلامی و سوغات زائر، از ایجاد واحدهای تولیدی متناسب با قابلیت‌های اقتصادی استان استقبال می‌شود.

شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی،‌ نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcf11dycw6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما