قم نيوز : معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۲۷۰ دستگاه مکانیزه خدمات شهری در روزهای عاشورا و تاسوعا حسینی پسماندهای شهری قم را جمع آوری و به مردم خدمات ارائه می‌کنند.
آماده باش ۲۷۰ دستگاه مکانیزه در جمع‌آوری پسماندهای شهری قم در عاشورا و تاسوعا
آماده باش ۲۷۰ دستگاه مکانیزه در جمع‌آوری پسماندهای شهری قم در عاشورا و تاسوعا
به گزارش قم نیوز مهدی اصفهانیان مقدم با تأکید بر رویکرد شهرداری مبنی بر حفظ محیط‌ زیست و نظافت شهری در ایام عزاداری اباعبدالله(ع) به ‌ویژه پیرامون مساجد، تکایا و حسینیه‌ها بیان کرد: آماده‌باش کامل سازمان‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اتوبوس‌رانی، و تاکسیرانی در راستای جابه‌جایی عزاداران حسینی، به‌ویژه در ساعات پایانی مراسم عزاداری، در دستور کار است.

وی بیان کرد: بیش از ۳ هزار نفر از پاکبانان، باغبان و کارکنان ستادی شهرداری قم به انضمام ۲۷۰ دستگاه مکانیزه خدمات شهری در راستای جمع‌آوری پسماندهای شهری در این ایام به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

وی همچنین تسهیل عبور و مرور و حمل ‌ونقل عزاداران حسینی را از دیگر اقدامات مورد توجه مدیریت شهری دانست.

معاون محیط ‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم همچنین با اشاره به اهمیت افزایش ضریب ایمنی شهر از آماده‌باش و استقرار اکیپ‌های عملیاتی و خودرویی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به ‌ویژه درهسته مرکزی شهر و پیرامون حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: بازدیدهای ایمنی حریق با رویکرد پیشگیرانه صورت گرفته است و بیش از ۱۳۰ مورد بازبینی ایمنی در سطح مساجد و تکایا با همکاری سازمان آتش‌نشانی به‌منظور احصاء نقایص و مغایرت‌ها با اصول ایمنی انجام و به متولیان امر ابلاغ‌شده تا به مانند سال‌های گذشته حریق نداشته باشیم.

همچنین اهدای رایگان کپسول‌های اطفای حریق به تکایا، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی نیز از دیگر اقدامت در دستور کار این معاونت است که اصفهانی مقدم به آن اشاره کرد.

وی در ادامه موضوع کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی و انتظام بخشی به مناطق هشتگانه را مورد اشاره قرارداد و اظهار کرد: فعالیت اکیپ‌های ثبت تخلفات شهری در جهت کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی از قبیل سد معبر و جمع‌آوری متکدیان و معتادین با همکاری عوامل نیروی انتظامی و بهزیستی صورت گرفته است.

وی در ادامه به صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی و مواکب از طریق سامانه قمیار اشاره و بیان کرد: این امر به‌منظور کنترل نظم و پاکیزگی شهر و رعایت اصول ایمنی و ترافیکی با همکاری متولیان و مشارکت اعضای هیئت‌ها صورت گرفته و همچنین تسهیلات رفاهی ازجمله سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته‌شده است.

اصفهانیان مقدم از انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر نماز ظهر تاسوعا و عاشورا به‌ویژه در هسته مرکزی شهر و استقرار وضوخانه‌های سیار در هسته مرکزی شهر و مناطق هشتگانه خبر داد و گفت: خدمت‌رسانی برای برگزاری شام غریبان با محوریت حرم در نظر گرفته ‌شده است.

آماده باش ۳۰۰ دستگاه تاکسی در هسته مرکزی شهر قم/ نذر حمل و نقل در سازمان تاکسیرانی

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم نیز از پوشش حمل و نقلی کامل ناوگان تاکسیرانی همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای در نقاط مختلف شهر مقدس قم خبر داد .

قاسم طالبی در گفت و گویی اظهار داشت: به منظور رفاه حال شهروندان و عزاداران، ۳۰۰ دستگاه تاکسی برای سرویس دهی و جابجایی مسافران در هسته مرکزی شهر قم در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، پایانه‌های هسته مرکزی شهر شامل میدان شهید مطهری، چهار راه شهدا، بلوار عمار یاسر و بلوار بهار با ظرفیت کامل و پوشش تاکسی‌های خطوط برای انتقال مسافران و عزاداران حسینی در خدمت شهروندان هستند.

خدمت رسانی ۵۰ دستگاه تاکسی در مقابل درب حرم

سرپرست سازمان تاکسیرانی قم ادامه داد: پیش بینی ۵۰ دستگاه تاکسی و ۲۰ دستگاه خودروی ون جهت سرویس دهی و جابجایی شهروندان و زائرین مسجد مقدس جمکران از مقابل درب شماره ۲ انجام پذیرفته است .

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از اخذ کرایه اضافی، امتناع از حمل مسافر و عدم سرویس دهی می توانند با شماره تلفن های ۳۶۶۲۸۸۰۰ ، واحد بازرسی و نظارت سازمان و سامانه ۱۳۷ شهرداری قم تماس بگیرند .

طالبی اظهار داشت: تاکسی‌های بی سیم شبکه های ۱۳۳ و ۱۸۲۹ بصورت کشیک تا پایان مراسمات مختلف در نقاط مختلف شهر سرویس‌دهی می‌کنند.

سرپرست سازمان از ساماندهی و سرویس دهی تاکسی‌‎های صلواتی با عنوان نذر حمل و نقل، در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: این تاکسی‌ها با برچسب و پوستر که به شیشه عقب آن ها الصاق شده در امر جابجایی عزاداران مشارکت و در نقاط مختلف سطح شهر سرویس دهی می‌کنند.

توزیع کیسه های جمع آوری پسماند در میان ایستگاه های صلواتی

همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: به منظور بسترسازی جهت رعایت نظافت و پاکیزگی شهر همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و روز عاشورا و تاسوعا، کارتن پلاست و کیسه جمع‌آوری پسماند در بین هیئات و ایستگاه‌های صلواتی توزیع شد.

سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به برپایی هیئات و دسته‌جات عزاداری در ایام ماه محرم گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در کنار دیگر مجموعه‌های شهرداری قم، تدابیر لازم را با آماده‌باش کامل کارکنان و استقرار نیروهای خدماتی و ماشین‌آلات جمع آوری پسماند در نقاط مختلف شهر پیش‌بینی کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: به منظور حفظ پاکیزگی و نظافت معابر و مسیرهای تردد زائران، سطل‌های کارتن پلاست و کیسه‌های جمع‌آوری پسماند در میان ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر توزیع شده است.

وی گفت: آموزش‌های لازم به رابطان هیئت‌ها با موضوع رعایت بهداشت و مباحث ایمنی و استفاده از کیسه پلاستیک و کارتن پلاست در هیئات و ایستگاه‌های صلواتی ارائه شده است.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: از مسئولان هیئت‌ها و شهروندان درخواست می‌کنیم تا با قراردادن پسماندها در مخازن و مکان‌های ویژه جمع‌آوری پسماندها و خودداری از رهاسازی آن‌ها در سطح کوچه‌ها،خیابان‌ها و جوی‌های آب خدمتگزاران خود را در شهرداری یاری رسانند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcdzn0foyt0zx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما