دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 109314
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

شهرک‌های صنعتی قم با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران مواجه شده‌است‌

قم نيوز : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه در نزدیکی بازارهای بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌ و کارهای تولیدی مواجه‌ شده‌ است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم: شهرک‌های صنعتی قم با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران مواجه شده‌است‌.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم: شهرک‌های صنعتی قم با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران مواجه شده‌است‌.
به گزارش قم نیوز روح الله ابراهیمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران بیان داشت: موقعیت مناسب شهرک‌های صنعتی قم موجب شده تا این مناطق مورد استقبال سرمایه‌گذاران باشد.

وی گفت: در همین رابطه سال گذشته ۴۲۱ قرارداد در شهرک صنعتی شکوهیه منعقد و بر این اساس ۱۳۸ هکتار به متقاضیان واگذار شد، تقاضا برای دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی قم زیاد است و ما در حال مدیریت این موضوع با اولویت دادن به صنایع پاک، دانش بنیان، نیازمند انرژی کمتر و ایجاد کننده ارزش افزوده بالاتر برای تخصیص زمین هستیم.

وی افزود: همچنین توسعه زیست بوم کسب و کار در شهرک‌های صنعتی استان را با توجه به ظرفیت‌های موجود دنبال می‌کنیم، پایش و عارضه‌ یابی واحدهای راکد برای بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید و خدمت‌رسانی به بهره‌برداران برای ارتقای ظرفیت تولید واحدهای صنعتی استان از دیگر اقدام‌هایی است که در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قم است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه بازاریابی و توسعه خوشه‌های کسب و کار، ۱۳ خوشه در قم شناسایی شد که هفت مورد فعال شده و بقیه در حال آغاز به‌کار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: حضور موفق تولیدکنندگان قمی در بازارهای صادراتی به خصوص بازار کشورهای آفریقایی از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

وی افزود: ایجاد پردیس‌های فناوری در شهرک‌های صنعتی استان نیز انجام شد که در همین ارتباط واحدهایی که در این مناطق مستقر شوند از امکانات واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: توجه به صنایع فرهنگی و خلاق، ایجاد پایانه‌های صادراتی در مورد کالاهای خاص، بهبود راه های دسترسی به شهرک‌های صنعتی استان، حمایت از شرکت های دانش‌بنیان و فناور و نیز ارتقای دانش و مهارت صنعتگران از دیگری اقدام‌های شرکت شهرک‌های صنعتی قم است.

ابراهیمی گفت: ۹۰ درصد درآمدهای شرکت شهرک‌های صنعتی قم صرف هزینه‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی استان می‌شود، چراکه به طور حتم تامین آب و برق برای شهرک‌های صنعتی به معنای ایجاد اشتغال و تولید است.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه آب، برق، گاز، محیط زیست و سایر بخش‌ها اقدام‌های قابل توجهی انجام شد، در حوزه تامین گاز ۷۰ کیلومتر شبکه توزیع ایجاد شد، در حوزه برق ۴۰ کیلومتر، پست فوق توزیع شکوهیه نیز وارد مدار شد، پست های دیگر هم برای رفع مشکل کمبود برق در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در حوزه آب با خرید پساب از محل فاضلاب تصفیه شده شهر قم به دنبال تامین آب پایدار برای صنایع استان هستیم، برنامه تکمیلی نیز در این خصوص داریم.

وی افزود: در راستای فعالیت‌های زیست محیطی، بهره‌برداری از تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان را در دستور کار داریم، ما از منابع در اختیار همچون منابع آبی نهایت استفاده را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته هشت هزار میلیارد ریال در حوزه زیرساخت شهرک‌های صنعتی هزینه شده است که نسبت به سال قبل از آن صد درصد رشد داشته‌است.

۳۰۰ واحد تولیدی انواع کفش در قم فعال است

مسئول انجمن تخصصی کفش‌های ماشینی قم نیز در این جلسه گفت: این صنعت در استان دارای سابقه طولانی است و صنعتی اشتغالزا و موثر در رشد مشاغل خانگی به شمار می‌آید.

جواد شعبانزاده بیان داشت: همچنین در حوزه زنجیره تامین کفش کشور در استان قم برنامه‌های خوبی را در دستور کار داریم.

وی افزود: ۳۰۰ واحد تولیدی انواع کفش‌های ماشینی در قم فعال است، همچنین این صنعت در استان ۳۵ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده‌است.

شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی،‌ نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

شهرک صنعتی شکوهیه قم مهمترین کانون انجام فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در این استان است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مرکز و قلب کشور، بسیاری از صنعتگران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در آن هستند.

انتهای پیام / 113
 
https://qomnews.ir/vdcfy1dyjw6dxma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما