جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 109336
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:

سفر دور دوم دولت به قم تا تعیین تکلیف پروژه ها انجام نمی شود

قم نيوز : نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از پروژه های عمرانی در قم همچنان بلاتکلیف است و تا تعیین تکلیف نهایی آنان دور دوم سفر دولت به قم انجام نخواهد شد.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:سفر دور دوم دولت به قم تا تعیین تکلیف پروژه ها انجام نمی شود.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:سفر دور دوم دولت به قم تا تعیین تکلیف پروژه ها انجام نمی شود.
به گزارش قم نیوز  احمد امیرآبادی فراهانی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان قم اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که هر هفته در جلسات یا مسئولین کشوری دنبال می‌کنیم موضوع احداث فرودگاه قم است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافقت اصولی فرودگاه گرفته شد افزود: مقرر شد بخش گردشگری از فرودگاهی جدا شود.

امیرآبادی عنوان داشت: پیگیری و تعیین تکلیف مونوریل قم نیز جز مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور به قم بوده که سناریوهای مختلف برای بهره برداری این پروژه مورد بررسی قرار گرفته است و تاکنون تصمیمی برای آن اتخاذ نشده است.

وی ادامه داد: مخالف حذف خط B مترو هستیم و اجازه این کار را نخواهیم داد و برای سفر دوم رئیس جمهور به قم منتظر تعیین تکلیف پروژه‌ها هستیم.

نماینده قم در خانه ملت افزود: در سفر اول دولت به قم به دلیل شروع به کار تازه استاندار قم جمع بندی خوبی نداشتیم اما تلاش شد تا مصوبات لازم برای این سفر در نظر گرفته شود.

وی در خصوص مشکلات خبرنگاران نیز گفت: طرح طبقه بندی مشاغل برای خبرنگاران باید اجرایی شود و این موضوع را از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌کنیم.

وی بیان داشت: هفته آینده جلسه را با هئیت مدیره خانه مطبوعات استان قم خواهیم داشت و مسئولان متولی نیز در جلسه حاضر خواهند شد تا در حد توان بخشی از مشکلات جامعه رسانه‌ای استان قم از جمله موضوع دفاتر و مسکن خبرنگاران دنبال شود.

امیرآبادی در خصوص عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: کار اشتباهی صورت گرفت که ساختمان اداری اداره کل ارشاد به مجموعه بین الملل واگذار شده است و ما با این کار مخالف بودیم و معتقدیم ساختمان شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید به جوانان قمی باز گردد و نباید چنین بذل و بخشش‌های صورت گیرد چرا که تدارک چنین ساختمان‌های نیازمند پیگیری‌های بسیاری دارد و این در حالی است که مطبوعات و رسانه‌های استان قم امروز جایی برای استقرار ندارند.

وی در خصوص بازپس گیری زمین‌های مراکز آموزشی نیز بیان داشت: آقای رئیسی در زمینه بازپس گیری زمین‌های هزار هکتاری دستوری دادند و متأسفانه تقریباً دستور آقای رئیس جمهور در این زمینه پیگیری نشد.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: برخی از مراکز ده‌ها هکتار زمین در اختیار گرفتند و اقدامی برای احداث ساختمان انجام نداده اند، به عنوان نمونه دانشگاه حضرت معصومه (س) نیازی به ۱۵۰ هکتار زمین ندارد که باید بخشی از آن به امر ساخت مسکن برای جوانان اختصاص یابد و اکثراً زمین‌های واگذار شده نیز سند ندارند و قابل بازگشت هستند.

وی در خصوص ورود به عرصه انتخابات نیز گفت: ثبت نام کردم اما تا پایان این دوره به دولت نخواهم رفت چرا که با رفتن آقای زاکانی مصلحت نبود وارد دولت شوم و قم بدون نماینده باشد و من نمایندگی قم را با چیز دیگری عوض نمی‌کنم.

امیرآبادی عنوان داشت: در برنامه هفتم مطرح شد تمام طرح‌های معماری و کالبد شهری می‌بایست به تصویب حوزه علمیه برسد که با این امر مخالفت کردم و این طرح هم رأی نیاورد و معتقدم این طرح بدترین ضربه به حوزه‌های علمیه بود و مردم را نسبت به این نهاد دینی بدبین می‌کرد.

وی در خصوص موضوع حجاب و عفاف نیز گفت: متأسفانه شاهد رفتارهای متناقضی در این زمینه هستیم و رسانه ملی در مناسبت‌های مثل راهپیمایی و انتخابات از افراد بدحجاب مصاحبه پخش می‌کند و از سویی دیگر با این ناهنجاری‌ها باید برخورد شود.

نماینده قم در خانه ملت گفت: بنا نیست مردم را به جان هم بیندازیم که اگر راهبرد مشخص نباشد اختلافات گسترده می‌شود.

وی عنوان داشت: مردم باید در موضوع حجاب و عفاف تکلیف خودشان را بدانند که حاکمیت چه تصمیمی در این زمینه دارد.

امیرآبادی افزود: عده‌ای در کشور با صداقت در زمینه حجاب و عفاف موضع نمی‌گیرند و نظر صریحی ندارند چرا که بخشی از مسئولین به رأی مردم نیاز دارند.

وی با اشاره به حوادث سال گذشته کشور گفت: متأسفانه بخشی از جامعه در حوادث اخیر تحت جوسازی‌های رسانه‌های بیگانه قرار گرفتند و مسیر درستی را انتخاب نکردند.

نماینده قم در خانه ملت اضافه کرد: به دو فوریت قانون حجاب و عفاف رأی ندادم چرا که معتقدم این لایحه مسیر درستی برای ساماندهی حجاب و عفاف نبود.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcjthevmuqeytz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما