شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : 109398
معاون استاندار قم:

مردم قم در ایام اربعین ۲۳۰ موکب برپا می‌کنند

قم نيوز : معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: مردم قم در ایام اربعین ۲۳۰ موکب برپا می‌کنند که ۲۰۰ موکب آن در عراق و ۳۰ موکب نیز در شهر قم و مناطق مرزی کشور است.
معاون استاندار قم:مردم قم در ایام اربعین ۲۳۰ موکب برپا می‌کنند.
معاون استاندار قم:مردم قم در ایام اربعین ۲۳۰ موکب برپا می‌کنند.
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی پیرامون این مطلب افزود: پیش‌از فرارسیدن ایام اربعین حسینی و آغاز سفر زائران، برنامه‌ریزی‌های لازم در قم برای پذیرایی از آنان در سطح استان و مناطق منتهی به کربلای معلی در مناطق مرزی کشور و همچنین داخل کشور عراق انجام شده‌ و تمرکز ما در این رابطه بر روی استفاده گسترده از ظرفیت‌های مردمی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد مردمی اربعین در قم برای استقبال هرچه بهتر از زائران، افزود: در سطح استان امکانات بسیار خوبی برای پذیرایی از زائران آماده شده‌است و ما امسال شاهد حضور گسترده افرادی هستیم که منازل مسکونی خود در قم را برای استقبال از زائران امام حسین (ع) آماده کرده‌اند.

وی با تاکید بر آمادگی کامل قم برای حضور زائران و پذیرایی از آنان در ایام اربعین، ادامه داد: توجه به موضوع اسکان زائران در منازل مسکونی افرادی که برای این حرکت خداپسندانه اعلام آمادگی کردند در کنار تعداد قابل توجهی از مساجد و حسینیه‌هایی که برای پذیرایی از زائران در قم آماده شده‌است نشان از عزم مردم استان برای استقبال خوب از زائران اربعین حسینی دارد.

مقیمی گفت: در شب و روز اربعین حسینی در بلوار پیامبر اعظم(ص) شهر مقدس قم برنامه‌های باشکوهی با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد و ما امیدواریم با پیش‌بینی‌های انجام شده در این ایام شاهد پذیرایی مناسب از زائرانی که به قم سفر کرده‌اند، باشیم.

وی همچنین به موضوع لزوم ثبت نام در سامانه سماح برای سفر به کشور عراق در ایام اربعین نیز اشاره کرد و افزود: اگر زائران در این سامانه ثبت نام نکرده و اطلاعات خود را تکمیل نکنند، در صورت وقوع حادثه و هر اتفاقی با مشکل مواجه می‌شوند،‌ بنابراین از همه زائران می‌خواهیم ثبت نام خود را در سامانه تکمیل کنند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdchwwnz623nvxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما