جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 109479
منبع : ایسنا
معاون استانداری قم:

لزوم استفاده از حضور زائران خارجی در قم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان

قم نيوز : معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم بر لزوم استفاده از فرصت حضور زائران و گردشگران خارجی در قم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی و گردشگری استان به مردم ایران و جهان تاکید کرد.
معاون استاندار قم :لزوم استفاده از حضور زائران خارجی در قم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان
معاون استاندار قم :لزوم استفاده از حضور زائران خارجی در قم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی در سومین جلسه گروه کاری گردشگری ذیل کارگروه اقتصادی استانداری قم که در سالن جلسات حضرت زینب (س) برگزارشد، بر لزوم معرفی اماکن مختلف تاریخی و گردشگری استان به عموم زائران و گردشگران از بدو ورود به استان قم تاکید کرد.

 به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم، گفت: با هدف آشنایی بیشتر مردم با اماکن مهم استان در حوزه گردشگری،طبق توافق حاصل شده با سازمان ایرانگردی و جهانگردی،تعداد ۱۰ تابلو تبلیغاتی معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان در اتوبان‌های قم - تهران و مسیر سلفچگان برای اطلاع‌رسانی به عموم مردم نصب خواهد شد.

وی با اشاره به وجود برخی از نقص‌ها در جای‌گذاری تابلوهای حمل و نقل و ترافیک در سطح استان، عنوان کرد: عدم جای‌گذاری یا جای‌گذاری‌های نابه‌جای تابلوهای شهری، زائران و گردشگران را با مشکلاتی روبرو می‌کند؛ در جهت جلوگیری از بروز این چنین مسائل، یک تیم پایش متشکل از کارشناسان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برای بررسی تابلوهای اطلاع‌رسانی ایجاد می‌شود.

معاون استاندار قم اظهار کرد: با هدف تسهیل در معرفی اماکن مختلف استان قم به زائرین و گردشگران خارجی، تابلوهای تبلیغاتی علاوه بر استفاده از زبان فارسی به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو مجهز خواهند شد.

مقیمی با بیان اینکه یکی از نیازهای مهم استان در حوزه گردشگری، راه‌اندازی حمل و نقل اختصاصی ویژه گردشگران و زائرین خارجی است، تصریح کرد: ایجاد سکوی راهنمای زائرین خارجی در پایانه‌های مسافربری و ایستگاه راه‌آهن قم با وجود تمامی امکانات لازم اعم از مترجم، سرویس حمل و نقل ضرورت دارد و این موضوع با همکاری دستگاه‌های مربوطه به زودی پیگیری و انجام خواهد شد.

مقیمی یادآور شد: برای جلوگیری از تخلف در دریافت هزینه‌های حمل و نقلی از زائران و گردشگران خارجی، نرخ نامه‌ای از قیمت‌های حمل و نقل زائران ایرانی و غیرایرانی مصوب می‌شود و با متخلفان این حوزه، برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdchqwnzw23nvkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما