پنجشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 109544
فرماندار قم:

فروش نان یارانه ای توسط شرکت‌های اینترنتی در قم ممنوع است

قم نيوز : فرماندار قم با اشاره به ممنوعیت فروش نان یارانه‌ای توسط شرکت‌های اینترنتی، گفت:‌ طبق مصوبه شورای سیاست‌گذاری آرد و نان شهرستان قم در صورت مشاهده و گزارش مردمی با واحد تولیدی متخلف برخورد می‌شود.
فرماندار قم:فروش نان یارانه ای توسط شرکت‌های اینترنتی در قم ممنوع است.
فرماندار قم:فروش نان یارانه ای توسط شرکت‌های اینترنتی در قم ممنوع است.
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان افزود: برخی از نانوایی‌هایی که از آرد یارانه‌ای بهره‌مند می‌شوند تمایل دارند تا از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل اینترنتی، نان را به قیمت آزاد عرضه کنند که این کار با برخورد مسوولان مربوطه همراه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو گفت:‌ با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته، امکان عرضه نان کامل در تمام نانوایی‌های سطح استان فراهم و  برای عرضه آرد کامل رایزنی و توافقات نهایی با کارخانجات تولید آرد استان قم شده‌است.

وی اهمیت نان در سبد غذایی روزانه خانوار را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: در اجرای طرح عرضه نان کامل، سبوس آرد توسط کارخانجات گرفته نمی‌شود و آرد بصورت کامل و با تمام ویژگی‌های طبیعی و مفید خود در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد.

ذاکریان با اشاره به فواید عرضه نان کامل برای سلامتی مردم، ابراز داشت: نتایج تحقیقات و یافته‌های علمی حاکی از اهمیت عرضه آرد سبوس‌دار و پخت نان کامل در ارتقای سلامت عمومی است.

فرماندار قم با بیان اینکه هم اکنون این طرح در حدود ۴۰ نانوایی استان بصورت آزمایشی در حال اجراست، گفت: طبق توافقات انجام شده با کارخانجات آرد، آرد کامل با همان قیمت یارانه‌ای و سابق در اختیار نانوایی‌های استان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است تولید نان کامل (دارای سبوس بالا) به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارد، به‌صورت جدی در کانون توجه مسئولان حوزه آرد و نان قم قرار گرفته و آنان تلاش کردند ضمن تشکیل قرارگاه نان کامل با گسترش نانوایی‌های عرضه‌کننده نان کامل و تشویق مردم به استفاده از این نوع نان، علاوه بر ارتقا سطح سلامت عمومی مردم، میزان شیوع بیماری‌های گوارشی در استان را کاهش دهند.

گندم موردنیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم - سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸ هزار تُن گندم و ۳۶ کندو است، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰ هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند بامهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به‌نحوی‌که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان‌های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

به‌طورکلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های موردعلاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcayon6y49nwm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما