شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : 109628
منبع : ایسنا
معاون قضایی و حقوق عامه دادستان قم:

اجرای کامل کاداستر در قم به صورت محسوس و نامحسوس رصد می‌شود

قم نيوز : معاون قضایی و حقوق عامه دادستان قم، گفت: تمامی اقدامات مدیران استان در زمینه اجرای بهینه، سریع و کامل طرح حدنگار (کاداستر) به صورت محسوس و نامحسوس رصد می شود.
معاون قضایی و حقوق عامه دادستان قم:اجرای کامل کاداستر در قم به صورت محسوس و نامحسوس رصد می‌شود.
معاون قضایی و حقوق عامه دادستان قم:اجرای کامل کاداستر در قم به صورت محسوس و نامحسوس رصد می‌شود.
به گزارش قم نیوز علی اصغر سلطانی در جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح حدنگار که در دادسرای استان قم با حضور مدیران دستگاه‌های مسئول برگزار شد، با تاکید بر اینکه کاداستر از اسناد بالادستی است و باید دغدغه و اولویت همه ما باشد، گفت: تمامی اقدامات مدیران استان در زمینه اجرای بهینه، سریع و کامل طرح حدنگار (کاداستر) به صورت محسوس و نامحسوس رصد می شود.

به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، معاون قضایی و حقوق عامه دادستان قم اهتمام به اجرای کامل حدنگاری اراضی ملی دولتی و منابع طبیعی را در کاهش ورودی پرونده های دستگاه قضایی و پیشگیری از تعدی و تجاوز به بیت المال موثر خواند و اظهار کرد: هر گونه کندی و یا کوتاهی مدیران در اجرای این طرح به عنوان ترک فعل قابل پیگیری خواهد بود.

معاون دادستان قم بر ضرورت همکاری اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان با اداره ثبت اسناد و املاک استان برای اجرای کامل کاداستر تأکید کرد و گفت: سامانه سحاک – سامانه هوشمند مدیریت و نظارت بر حدنگاری اراضی کشاورزی باید به صورت روزانه بررسی و در کمتر از پنج روز درخواست‌ها پیگیری شود.

سلطانی تشکیل کارگروه ویژه این امر و بررسی روزانه درخواست ها و اعلام گزارش مستمر آن به دادستانی را ضروری خواند و گفت: دادسرای استان قم حمایت کامل خود را از اجرای بهینه این طرح اعلام و برای رفع موانع و تسریع در اجرای آن دستورات قضایی لازم را صادر می کند.

همچنین علی جوانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم نیز گفت: در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی استان قم تاکنون موفق به تثبیت و صدور اسناد مالکیت تک برگی کاداستری ۷۰ درصد از نقشه‌های کاداستر اراضی زراعی استان معادل ۵۵ هزار و ۴۴۰ هکتار شده ایم و همچنین اسناد رسمی کاداستر حدود ۶۳ قطعه از بستر رودخانه ها و مسیل ها معادل ۳۲۰۰ هکتار صادر شده که تعداد ۱۴ قطعه معادل ۱۱۰۰ هکتار آن مربوط به پنج ماهه سال جاری است.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcdxn0fjyt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما