سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : 109675

روزانه ۶۹۰ تن پسماند در قم تولید می‌شود

قم نيوز : مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به تولید روزانه ۶۹۰ تن پسماند، این سازمان را در مقایسه با عملکرد سایر دستگاه‌ها در اجرای آیین نامه قانون مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا پیشتاز دانست.
روزانه ۶۹۰ تن پسماند در قم تولید می‌شود.
روزانه ۶۹۰ تن پسماند در قم تولید می‌شود.
به گزارش قم نیوز سید عبدالله میرابراهیمی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به تولید روزانه ۶۹۰ تن زباله در شهر قم گفت: ۲۰ درصد از این میزان را زباله‌های خشک تشکیل می‌دهد که حدود ۱۶ درصد از زباله‌های خشک، پسماند خشک ارزشمند است که ظرفیت تفکیک، پردازش و بازیافت را دارد.

وی با بیان اینکه زباله‌های خشک قابل بازیافت در شهر به طرق مختلفی جمع آوری می‌شوند، گفت: در برخی مناطق خودرو‌های پیش‌رو در نظر گرفته شده که قبل از ماشین‌های حمل زباله های‌تر در محلات تردد و زباله‌های تفکیک شده مردم را جمع آوری می‌کنند.

میرابراهیمی گفت: همچنین پیمانکاران رسمی و مورد تایید سازمان مدیریت پسماند به صورت هفتگی به منازل یا مجتمع‌های مسکونی مراجعه کرده و زباله‌های تفکیک شده را جمع می‌کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری وجود پیمانکاران غیر مجاز در شهر را یکی از چالش‌های پیش روی شهرداری برای بازیافت و تفکیک زباله از مبدا اعلام کرد و افزود: دیگر چالش این حوزه عدم همکاری و پا به کار بودن سایر دستگاه‌ها برای اجرای قانون تفکیک زباله از مبدا است.

وی افزود: علیرغم همه آموزش‌ها و در اختیار گذاشتن امکانات، برخی دستگاه یا زباله‌های خود را تفکیک نمی‌کنند یا در صورت تفکیک آن‌ها را در اختیار پیمانکاران غیر رسمی می‌گذارند.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcfe1dytw6dxva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما