قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: با آغاز ثبت نام افراد محروم از نعمت سواد و کم سواد ،‌ جذب پنج هزار و ۸۰۰ نفر در این استان برای شرکت در دوره‌های مختلف تحصیلی نهضت سوادآموزی هدف گذاری شده‌است.
پنج‌هزار و ۸۰۰نفر در قم برای شرکت در کلاس‌های نهضت سوادآموزی جذب می‌شوند.
پنج‌هزار و ۸۰۰نفر در قم برای شرکت در کلاس‌های نهضت سوادآموزی جذب می‌شوند.
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا افزود: در سال تحصیلی جدید براساس ابلاغ سازمان نهضت سوادآموزی دو هزار و ۶۰۰ نفر در دوره سوادآموزی ، دو هزار و ۲۰۰ نفر در دوره انتقال و یکهزار نفر نیز در دروه تحکیم سواد شرکت خواهند کرد.

دوره انتقال ، دوره ای است که فرصت ادامه تحصیل برای کسانی که دوره سوادآموزی ،سوم ابتدایی،چهارم ابتدایی،تکمیلی وپایانی نهضت راگذرانده اندیاکسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل درآموزش وپرورش رسمی هستند فراهم می‌سازد و مدرک آن معادل ششم ابتدایی است.

دوره تحکیم سواد نیز فرصتی برای استمرار و پایداری آموخته‌ها می‌باشد و کاربرد آن برای کسانی است که دوره سوادآموزی ، سوم ابتدایی ،چهارم ابتدایی ،تکمیلی و پایانی نهضت را گذرانده‌اند و تمایلی به ادامه تحصیل ندارند و فقط برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی می‌باشد.

وی گفت:‌ طول دوره سوادآموزی ۴۰۰ ساعت تا۵۵۰ ساعت، طول دوره انتقال ۶۰۰تا ۸۰۰ ساعت و طول دوره تحکیم سواد ۲۰۰ ساعت می‌باشد.

وی ادامه داد:‌ طرح‌های نماز کلید بهشت ، خواندن با خانواده ، حلقه‌های کتاب و کتاب خوانی و آموزش مقدمات کار با رایانه و برگزاری مسابقات مطالعه وکتابخوانی ونشست‌های کتاب خوان برای سوادآموزان این استان در سالجاری ادامه خواهد داشت.

قاسمی‌نیا گفت:‌ کلیه خدمات آموزشی سوادآموزی به صورت رایگان ارائه خواهد شد و تمام مدارس از پایگاه‌های اصلی تشکیل کلاس‌های سوادآموزی با نظارت ومحوریت مدیران می‌باشد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های نهضت سوادآموزی پس از انقلاب در قم اظهار داشت: نرخ باسوادی در این استان در میان افراد ۱۰ تا ۴۹ سال از ۴۷ درصد در سال ۵۷ به حدود ۹۸ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده‌است.

وی گفت:‌ در حال حاضر از هر ۱۰۰ نفر در قم ۹۸ نفر باسواد هستند ، که ما تلاش داریم که آمار باسوادان استان را به صد درصد رسانده و در ادامه فعالیت ، بیشتر به کار تعمیق سواد آموزی بپردازیم.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مدارج بالای سوادآموزان در قم گفت:‌ ۱۳۰ چهره موفق از استاد دانشگاه و حوزه، کارآفرین، مدیر و معلم در استان شناسایی شدند که تحصیل خود را از کلاس های نهضت سواد آموزی آغاز کردند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcbs9b85rhbgzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما