دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : 109909
دادستان قم:

یک کلاهبردار با ترفند رسید جعلی در قم دستگیر شد

قم نيوز : دادستان قم از دستگیری متهم کلاهبرداری سریالی با ترفند ارائه رسید بانکی جعلی با اعتراف به ۱۸ فقره کلاهبرداری از فروشندگان اینترنتی خبر داد.
دادستان قم:یک کلاهبردار با ترفند رسید جعلی در قم دستگیر شد.
دادستان قم:یک کلاهبردار با ترفند رسید جعلی در قم دستگیر شد.
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب با اشاره به وصول شکایات متعدد افراد مالباخته به دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای قم گفت: با صدور دستورات قضائی و پیگیری‌های شعبه ۱۶ دادیاری استان متهم شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.

وی افزود: متهم پس از انتخاب طعمه‌های خود از کالاهای آگهی شده در سایت دیوار با فروشندگان قرار ملاقات گذاشته و بعد از دریافت کالا با استفاده از برنامه پرداخت آنلاین از طریق گوشی خود مراحل انتقال وجه را نزد مالباخته انجام می‌داد، اما در همین حین با برنامه رسیدساز جعلی، رسید بانکی پرداخت جعلی را نیز آماده می‌کرد و به‌جای رسید واقعی رسید ساختگی را به رؤیت فرد آگهی‌دهنده می‌رساند و از محل خارج شده و دیگر به تماس‌های آنان پاسخ نداده است.

دادستان قم ادامه داد: برنج، گوشی، طلا، لاستیک، روغن، تلویزیون، یخچال و سایر اقلام مصرفی از فروشندگان جز و غیرحرفه‌ای از مواردی است که این متهم با رسید جعلی خریداری کرده و تاکنون ۱۰ شکایت از مالباختگان با رسید جعلی از این متهم به ثبت رسیده است.

وی در خصوص این نوع کلاهبرداری‌ها به شهروندان هشدار داد و اظهار کرد: شهروندان در هنگام معامله حتماً ارسال پیامک واریزی از سرشماره معتبر بانکی دارای مانده حساب خود را بررسی نمایند و یا برای اطمینان از پرداخت مبلغ از سوی خریدار برنامه بانکی مورد نظر خود و صورت‌حساب‌های بانکی خود را ملاحظه و کنترل کنند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcfx1dy1w6dx1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما