سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : 109917

اکران فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» در سینماهای سراسر کشور

قم نيوز : همزمان با ایام سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، اکران فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» در سینماهای سراسر کشور از چهارشنبه هفته جاری آغاز می شود.
اکران فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» در سینماهای سراسر کشور
اکران فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» در سینماهای سراسر کشور
به گزارش قم نیوز فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» که با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) و مجموعه شبکه‌های کربلا و توسط سازمان سینمایی سوره تولید شده، عصر امروز به صورت رسمی رونمایی می‌شود و از روز چهارشنبه هفته جاری در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.

این فیلم سینمایی به کارگردانی سید مجتبی طباطبایی و تهیه کنندگی جعفر ادیب سفر بانوی کرامت از مدینه به قم را روایت می‌کند.

ساخت فیلم سینمایی «اخت الرضا» از سال ۱۳۹۸ آغاز و در زمستان ۱۴۰۱ به اتمام رسیده است و در ۵ موقعیت از جمله شهرک سینمایی نور تابان، بافق یزد، دستجرد قم، شهرک سینمایی غزالی تهران و شهر مقدس قم فیلمبرداری شده است.

گفته شده پژوهش فیلم‌نامه «اخت الرضا» ۴ سال با حضور جمعی از محققان تاریخ اسلام به طول انجامیده و آیت الله احمد عابدی و عبدالرحیم حجتی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم بر آن نظارت داشتند و در نهایت فیلمنامه به تأیید آستان مقدس حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) و با مشارکت عتبه حسینی به رشته نگارش درآمده است.

این اثر سینمایی اولین محصول مشترک فرهنگی بین عتبه امام حسین علیه‌السلام و عتبه حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) بوده که حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شرکت سینمایی نور تابان وابسته به بنیاد مستضعفان در ساخت آن مشارکت داشتند.

فیلم سینمایی «اخت الرضا» روز سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸ در تالار فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برای نخستین بار به نمایش در خواهد آمد و از عوامل این پروژه سینمایی نیز تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcezo8zfjh87oi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما