پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 109937

واحدهای اقتصادی برتر قم از نظر رعایت استاندارد تجلیل شدند

قم نيوز : واحدهای اقتصادی برتر قم از نظر رعایت شاخص‌های استاندارد در همایش روز ملی استاندارد با حضور معاون استاندار مورد تجلیل قرار گرفتند.
واحدهای اقتصادی برتر قم از نظر رعایت استاندارد تجلیل شدند.
واحدهای اقتصادی برتر قم از نظر رعایت استاندارد تجلیل شدند.
به گزارش قم نیوز مدیرکل استاندارد قم در این همایش بیان داشت: در رویکرد سیستمی، نگاه ما این است که همه عوامل موثر در حوزه استاندارد از بخش تولید گرفته تا نظارت یک خانواده را شکل می‌دهند که همه سرجای خود هستند و تعامل سازنده‌ای با یکدیگر دارند.

محمد هادی سماواتی افزود: بر این اساس نباید تصور کرد که استاندارد مجموعه جدا از سیستم تولید است که تنها وظیفه‌ای نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: همه ما سوار بر یک کشتی هستیم و در حال طی یک مسیر مشخص هستیم و امیدواریم این راه را به سلامت در راه رسیدن به مقصد دنبال کنیم.

همچنین در این همایش حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، از کارشناسان برجسته علوم دینی بیان کرد: داشتن امید و نشاط از موارد توصیه شده برای موفقیت در هر کاری به خصوص در زمینه تولید است و صنعتگران ما با داشتن این روحیه توانسته‌اند بر مشکلات غلبه کنند و به موفقیت‌های بزرگی دست یابند که ما امروز در بسیاری از واحدهای تولیدی شاهد آن هستیم.

در این همایش همچنین با برگزاری میز تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان حوزه استاندارد، به سئوالات فعالان اقتصادی حاضر در مراسم پیرامون مباحث این حوزه، پاسخ داده‌ شد.

گفتنی‌است بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی و یک‌هزار محصول در استان قم مشمول استاندارد اجباری است.

بازرسان اداره‌کل استاندارد قم به صورت منظم و مستمر بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری نظارت دارند تا فرآورده‌های تولید شده در این واحدها دارای شرایط لازم برای عرضه به بازار باشد.

کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند باید سطح مطلوبی از کیفیت را داشته باشند و در همین ارتباط از همه ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با واحدهایی که شرایط تعیین شده را رعایت نمی‌کنند،‌ استفاده می‌شود.

مسئولان اداره کل استاندارد قم تاکید دارند همراهی مردم درمصرف کالاهایی که علامت استاندارد دارند، به طور حتم موجب تقویت شاخص‌های استاندارد در استان قم خواهد شد و تولیدکنندگان برای موفقیت در جلب رضایت مردم و فروش بیشتر محصولات خود در بازار، توجه بیشتری به این موضوع نشان می‌دهند.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام / 113 
https://qomnews.ir/vdcgwy9quak9zy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما