سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : 109995
منبع : حوزه نیوز
در بازدید کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مطرح شد:

رئیس موسسه امام خمینی(ره) قم: آگاه شدن ملت‌ها جلوی توطئه دشمنان علیه دین را خواهد گرفت

قم نيوز : دانیال گریگاری ماتروساف، کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه و رئیس شورای ارتباط این کلیسا با جهان اسلام با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حجت الاسلام جبی دیدار و گفت‌وگو کرد.
بازدید کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
بازدید کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در دیدار دانیال گریگاری ماتروساف، کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه و رئیس شورای ارتباط این کلیسا با جهان اسلام در سخنانی به تبیین اهمیت تعامل و گفت‌وگوی میان ادیان پرداخت و گفت: قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) همواره بر همگرایی و همدلی پیروان ادیان آسمانی در راستای تحقق اهداف انبیاء تاکید داشته‌اند.

وی افزود: در دوران کنونی که دشمنان ادیان آسمانی با هم یکپارچه شده ‌اند و علیه مقدسات و ارزش‌های الهی تهاجم می‌کنند این مسئولیت وحدت، انسجام، همکاری و همدلی میان پیروان ادیان الهی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: ما وظیفه داریم معارف الهی را با قالب خوب و متناسب با نیازهای بشری به مردم منتقل کنیم چرا که اگر این معارف به خوبی منتقل شود چون با عقل و فطرت انسان‌ها سازگار است مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: دشمنان دین از استقبال مردم دنیا به دین و آموزه‌های معنوی هراسناک شده‌اند لذا علیه ارزش‌های دینی شبهه افکنی می‌کنند، آنها تلاش می‌کنند از اسلام و ادیان الهی چهره‌ای زشت ارائه دهند تا به خیال خودشان از استقبال مردم دنیا به ادیان الهی کم کنند و در این راستا داعش و وهابیت را به وجود می‌آورند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی اظهار داشت: مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) می‌گوید که هر انسانی چه مسلمان، چه مسیحی و چه یهودی که مورد ظلم و ستم واقع شده باشد و تقاضای کمک کند اگر مسلمانان به او کمک نکنند و از او دفاع نکنند مسلمان نیستند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و تاکیدات دین مبین اسلام بالا بردن سطح آگاهی ملت‌هاست خاطرنشان ساخت: ما طبق تعالیم اهل بیت(علیهم‌السلام) و قرآن کریم مسیر آگاه‌سازی و ارتقای معرفتی جامعه بشری را باید به عهده بگیریم و لازم است همه کسانی که در موقعیت‌های مرتبط با هدایت جامعه هستند بالابردن آگاهی ملت خودشان و ملت‌های دیگر را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که آگاه شدن ملت‌ها جلوی توطئه دشمنان علیه دین را خواهد گرفت.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: رهبر عظیم‌الشان ما خطاب به جوانان غربی گفتند که اسلام را از منابع اصیل خودش یاد بگیرید، امروزه در سایه انقلاب اسلامی در ایران زمینه معرفی اسلام به صورت دقیق و متقن بر اساس منابع اصیل اسلام فراهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به آموزه‌های دین اسلام راجع به حضرت مسیح(علیه‌السلام) و آئین او گفت: اسلام و قرآن کریم نسبت به دین مسیحیت عنایت ویژه‌ای دارد و در جاهای مختلف این کتاب آسمانی راجع به حضرت مسیح(علیه‌السلام) با تجلیل یاد می‌کند و شانزده ویژگی را در مورد این پیامبر گرامی بیان می‌کند.

وی افزود: قرآن کریم حضرت مسیح(علیه‌السلام) را موید به روح‌القدس و دارای معجزات و دلائل روشن و مقرب به درگاه الهی معرفی می‌کند، در مورد حضرت مریم(سلام‌الله‌علیها) نیز قرآن کریم اوصاف ویژه‌ای را ذکر می‌کند که کم نظیر است، قرآن کریم آن حضرت را نمونه انسان‌های مومن چه زن و چه مرد معرفی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی و فرهنگی موسسه امام خمینی(ره) گفت: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در زمینه علوم دینی و علوم جدید فعالیت‌های زیادی انجام داده است، در گروه ادیان این موسسه متخصصینی راجع به مسیحیت داریم و فارغ التحصیلان ما در خارج از کشور کرسی‌هایی راجع به این دین الهی دارند.

دانیال گریگاری ماتروساف، کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه و رئیس شورای ارتباط این کلیسا با جهان اسلام در دیدار با آیت‌الله رجبی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و دیدار با علما و اندیشمندان جهان اسلام در شهر مقدس قم، گزارش کوتاهی از این سفر ارائه نمود و با بیان این که در این ۲۵ سال بالغ بر ۱۵ نشست هم‌اندیشی میان کلیسای روسیه و حوزه‌های دینی ایران برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر دشمنان خدا و شیاطین فعالیت‌های خود را علیه ادیان ابراهیمی بدون هیچ مانعی و به صورت آشکارا دنبال می‌کنند؛ بر تمام پیروان ادیان توحیدی لازم است تا در مقابل توطئه‌های شیطانی در کنار هم متحد شوند.

گریگاری ماتروساف ایران و روسیه را پرچمداران مبارزه با شیاطین در عصر جدید دانست و با بیان این که در کنار اهمیت برپایی کمیته‌های مشترک، رویکردهای هم‌اندیشی ادیان توحیدی را باید در ساحت‌های مختلف زیست انسانی اعم از عرصه‌های علمی، دانشی و فرهنگی دنبال نماییم.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcaoon6m49nwo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما