قم نيوز : آیت الله محمد سعیدی، امام جمعه قم گفت: مجلس شورای اسلامی همیشه محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست و چراغ دولت و ملت را به دست دارد، مردم هم در شکل‌گیری این دو مجلس نقش بسزایی دارند و در این دوره هم دشمن چراغ خاموش به دنبال ناامیدی مردم و شرکت نکردن در انتخابات است.
آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم
آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در نماز جمعه قم که در مصلای قدس برپا شد، با تاکید بر اینکه منافقان در زمان اشتباه می‌خندند و در زمان اشتباه گریه می‌کنند، اظهار کرد: خنده و گریه منافقان حساب و کتاب درستی ندارد بر همین اساس خداوند متعال به منافقانی که از نرفتن به جبهه شادمان و خندان بودند و برای چند روز زندگی بیشتر در دنیا خود را از فیض جهاد محروم کردند می‌فرمایند که «فَلْیَضْحَکُوا قَلِیلًا وَ لْیَبْکُوا کَثِیراً جَزاءً بِما کانُوا یَکْسِبُونَ»؛ پس به سزاى آنچه (با دست خود) کسب مى‌کردند، کم بخندند و بسیار بگریند.

وی اضافه کرد: خداوند متعال در ادامه می‌فرمایند که اگر منافقان اندک لذتی در دنیا می‌برند در آخرت دچار سختی خواهند شد اما مؤمنان در دنیا سختی خواهند کشید درحالی‌که در آخرت راحت خواهند بود.

امام جمعه قم گفت: تذکر خداوند به منافقان برای این است که تا فرصت باقی است منافقان هم توبه کنند؛ هشدار خداوند در آیه 82 سوره توبه منحصر به منافقان تاریخ پیامبر نیست بلکه شامل هر گنهکاری که مرتکب خلاف شده و بعد از آن بی‌شرمانه می‌خندد می‌شود و البته از سخن خداوند در این آیه نباید اینگونه برداشت شود که مؤمن همیشه گریان و از خنده دور است بلکه گشاده‌روی از ویژگی‌های یک مؤمن است.

سعیدی در خطبه‌های دوم نماز جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: در واقعه جنگ احد وقتی شایعه به شهادت رسیدن پیامبر پخش شد و رزمندگان اسلام نیز شبهات مختلفی را در مورد این موضوع ترویج دادند، خداوند متعال فرمودند که آیا اگر آن حضرت وفات کند و یا به شهادت برسد و در میان شما نباشد، شما عقبگرد می‌کنید و به دوران جاهلیت بر می‌گردید؟، این یک هشدار و تهدید جدی از سوی خداوند بود که اگر هر کسی به عصر جاهلی برگردد هیچ زیانی به خداوند متعال نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: اقلیتی که در جنگ احد با وجود همه مشکلات به پای رهبر اسلام ایستادند مورد ستایش خداوند متعال قرار گرفتند، حضرت علی(ع) در این جنگ قهرمانانه و جانانه از دین خدا و پیامبر اکرم(ص) دفاع کردند، زحم‌های فراوانی به ایشان وارد شد و خداوند از ایشان و تداد اندکی که مقاومت کردند تشکر و قدردانی کردند.

امام جمعه قم گفت: بعد از رحلت پیامبر باز هم امت در معرض امتحان مهمی قرار گرفت و عده زیادی مردود اما عده کمی پیروز شدند که سرآمد آنان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بودند، حضرت فاطمه زهرا (س) مقابل منافقان ایستادند و به افشاگری پرداختند و به مردمانی که پیمان غدیر را شکستند و با سکوت خود آشوبگران را همراه کردند هشدار دادند.

*بانوان مسلمان با خدمات فرهنگی خود حضرت زهرا(س) یاری کنند

وی با تاکید بر اینکه بانوان هم در سنگر حجاب و عفاف باید با خدمات فرهنگی و عمل درست حضرت زهرا(س) را یاری کنند، تصریح کرد: امیدواریم سیره زندگانی ایشان به شیوه مطلوب در جامعه ترویج شود.

سعیدی با اشاره به فرا رسیدن روز و هفته پژوهش عنوان کرد: 25 آذرماه فرصتی برای تقدیر و تشویق پژوهشگران است و باید از این فرصت برای ترویج پژوهش استفاده کرد.

وی افزود: روز یکشنبه 26 آذرماه سالروز یک حادثه بزرگ است که حدود 100 کشتی حامل کالاهای اساسی در جنوب کشور درمعرض تهدید حمله رژیم بعثی قرار داشتند، امام امت با یک فرمان بسیجی کامیون داران را برای تخلیه بار این کشتی‌ها فرا خواندند و صحنه‌های زیبایی از فداکاری این قشر رقم زده شد و این روز در تقویم کشور ما به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شد.

سعیدی گفت: روز دوشنبه 27 آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مفتح به دست گروهک منحرف فرقان در سال 1358 است که این روز را روز وحدت و دانشگاه اعلام کرده‌اند، این دو مجموعه باید به آنچه که رهبر و امام فرمودند توجه کنند تا وحدت آنان حفظ شود.

*دشمن با ناامیدی مردم به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات است

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه 11 اسفندماه گفت: مجلس شورای اسلامی همیشه محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست و چراغ دولت و ملت را به دست دارد، مردم هم در شکل‌گیری این دو مجلس نقش بسزایی دارند و در این دوره هم دشمن چراغ خاموش به دنبال ناامیدی مردم و شرکت نکردن در انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: روز یکشنبه پیکر 280 شهید گمنام دفاع مقدس که دو تن از این شهدا امروز در نماز جمعه حضور دارند، تشییع خواهد شد و این روز هم به عنوان گرامیداشت شهدای گمنام نامیده شده است و امیدواریم با حضور مردم ارواح مطهر شهدا شاد شود.

*توطئه رژیم صهیونیستی نابودی کامل شهر غزه است

سعیدی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که به تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه منجر شده این است که توطئه رژیم صهیونیستی از بین بردن کامل شهر غزه است به همین علت هم رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و اروپا و برخی از کشورهای مزدور به دنبال ویرانی، کشتار و نسل کشی در غزه است، رژیم صهیونیستی اکنون به دنبال هدایت مردم غزه به سمت صحرای سینا است موضوعی که با مقاومت دولت مصر هم مواجه شده است اما مردم غزه با مقاومت سخت خود برابر این توطئه رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و غیرت دینی و انسانی حکم می‌کند همه به این مردم کمک کنند.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdccooqsm2bqxo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما