قم نيوز : دبیر دومین جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» قم با اشاره به ارسال ۱۲۶ اثر به آن گفت: این جشنواره با هدف نشر و گسترش آثار فرهنگی، ادبی و هنری دفاع مقدس در میان آحاد مردم در این استان ترتیب یافت.
۱۲۶ اثر به دومین جشنواره "ره‌آورد سرزمین نور" در قم ارسال شد.
۱۲۶ اثر به دومین جشنواره "ره‌آورد سرزمین نور" در قم ارسال شد.
به گزارش قم نیوز،مصطفی کوچکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: قطار جشنواره ره‌آورد سرزمین نور که به منظور ایجاد یک جبهه از فعالان فرهنگی و ادبی و هنری در راستای گفتمان دفاع مقدس و راهیان نور و جبهه مقاومت ترتیب یافت به ایستگاه آخر رسید و آیین اختتامیه آن روز پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه سال جاری حضور اساتید برجسته هنر استان قم و برگزیدگان جشنواره در خانه موزه شهیدان زین الدین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که آثار این جشنواره در پنج بخش اصلی استانی شامل مستند، نقاشی، عکس موبایلی، فیلمنامه و دل نوشته به داوری رسید، افزود: تعداد آثار هنری ارسالی جشنواره «ره آورد سرزمین نور» به ۸۵ عکس و ۴۲ عکاس، ۳۹ نقاشی و ۲۷ نقاش، ۳۰ فیلم و ۲۵ فیلم‌نامه نویس، ۲۶ دل نوشته و ۱۳ نویسنده می‌رسد.

دبیر دومین جشنواره «ره آورد سرزمین نور» با بیان اینکه در بخش داوری آثار از مجرب‌ترین افراد بهره گیری شده است، ابراز داشت: محراب اکبری در بخش فیلم نامه نویسی، محسن غضنفری در بخش کارگردانی، مجتبی قانونی در بخش نقاشی و سعید نائینی پور در بخش عکاسی آثار را داوری کردند.
گفتنی‌است براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال‌جاری هشت هزار دانش‌آموز قمی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر بیشتر شده‌است.

امسال اردوی راهیان نور استان قم در مناطق جنوب کشور از پانزدهم آبان ماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ادامه می‌یابد؛ از ابتدای دی‌ماه با فرارسیدن زمان امتحانات دانش‌آموزان، اعزام متقاضیان شرکت در اردوهای راهیان نور با حضور اقشار مختلف بسیج و همچنین دانشجویان دنبال شده و سپس آحاد مردم و کسانی که می‌خواهند به صورت خانوادگی در این مناطق حضور یابند، این امکان را خواهند داشت.

اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان قم، چهار روزه بوده و طی این مدت دانش‌آموزان علاوه بر حضور در مناطق عملیاتی جنوب و یادمان‌های مختلف، از طریق اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی و همچنین سخنرانی راویان با رشادت‌های رزمندگان به خصوص ایثارگری‌های رزمندگانی قمی در دوران دفاع مقدس آشنا شدند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دانش‌آموزان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور امسال علاوه بر حضور در مناطق جنگی مورد نظر، به‌منظور آشنایی با پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور در برخی از واحدهای تولیدی بزرگ و پالایشگاه‌های موجود در جنوب کشور نیز حضور پیدا کردند.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcbagb8wrhb8gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما