پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : 110069
منبع : ایسنا
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم:

۳۰ مرکز مشاوره تخصصی خانواده و ازدواج در قم فعال است

قم نيوز : معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ مرکز فعال مشاوره و مرکز تخصصی خانواده و ازدواج با مجوز وزارت ورزش و جوانان در استان قم داریم که نسبت به سال گذشته که این تعداد ۹ مرکز بوده رشد قابل توجهی افزایش داشتیم.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم:۳۰ مرکز مشاوره تخصصی خانواده و ازدواج در قم فعال است.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم:۳۰ مرکز مشاوره تخصصی خانواده و ازدواج در قم فعال است.
به گزارش قم نیوز،روح‌الله مقدم معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص چهل و یکمین دوره ملی دانش افزایی مراکز مشاوره و روانشناسان، گفت: چهل و یکمین دوره دانش‌افزایی مراکز مشاوره و روانشناسان کشور در محل فرهنگسرای جوان معاونت امور جوانان استان قم در تاریخ ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه برگزار شد.

وی ادامه داد: طبق سرفصل‌های مشخص شده در این دوره ارتقای علمی و عملی مراکز مشاوره و روانشناسان دنبال می‌شود.

مقدم افزود: در این دوره ۱۴۰۰ نفر به صورت مجازی و ۱۵۰ نفر حضوری شرکت کردند و مدرک مربوطه به این دوره توسط وزارت ورزش و جوانان صادر می‌شود.

وی با اینکه این دوره هر ساله در یک استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: با توجه به حضور و تدریس اساتید مبرز در این دوره در استان قم، می‌توان گفت این دوره از نظر کیفیت و کمیت نسبت به دوره‌های قبلی بی‌سابقه بوده است.

مقدم در ادامه ارتقا سطح علمی و فنی مراکز مشاوره، بهره‌مندی از دستاوردها و علم روز دنیا، هم افزایی و انتقال تجربیات را هدف از برگزاری این دوره دانست و گفت: مسلما مراکزی که فعال‌تر و دارای علم بروزتری باشند مورد اقبال عمومی بیشتری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ مرکز فعال مشاوره و مرکز تخصصی ازدواج و خانواده با مجوز وزارت ورزش و جوانان در استان قم داریم که نسبت به سال گذشته که این تعداد ۹ مرکز بوده رشد قابل توجهی داشتیم چرا که مسائل خانواده و ازدواج نیازمند توجه ویژه‌ای است.

مقدم اظهار کرد: انتخاب درست، آموزش‌های پیش از ازدواج و مشاوره زوجین از موضوعاتی است که در این دوره به آن توجه ویژه‌ای داشتند؛ امیدواریم جوانان با مراجعه به هنگام و مشاوره‌های پیش از ازدواج به سمت مسیر درست حرکت کنند و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی و نرخ طلاق کاسته شود چرا که حتی یک طلاق هم خوب نیست.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم در پایان گفت‌: قطعا با ترویج این آموزش‌های صحیح در بین مراکز مشاوره و هم‌افزایی و همفکری اساتید و انتقال تجربیات شاهد اتفاقات مثبت در جامعه خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، چهل و یکیمین دوره دانش افزایی مراکز مشاوره و روانشناسان کشور که طی روزهای ۲۷ و ۲۸ دی ماه به میزبانی معاونت اداره کل ورزش و جوانان  استان قم برگزار ‌شد، عصر امروز به کار خود پایان داد.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcep78zojh8z7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما