يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : 110124
یک مسوول در راه و شهرسازی قم:

یک هزار و ۴۰۰ نفر به طرح نهضت ملی مسکن قنوات قم معرفی شدند

قم نيوز : سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: در مرحله اول قرعه‌کشی اتصال متقاضیان مسکن به سایت مسکن ملی قنوات، یک هزار و ۴۱۰ نفر به‌ قیدقرعه انتخاب شدند و وضعیت حساب کاربری آنها به افتتاح حساب تغییر کرد.
یک مسوول در راه و شهرسازی قم:یک هزار و ۴۰۰ نفر به طرح نهضت ملی مسکن قنوات قم معرفی شدند.
یک مسوول در راه و شهرسازی قم:یک هزار و ۴۰۰ نفر به طرح نهضت ملی مسکن قنوات قم معرفی شدند.
به گزارش قم نیوز،از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، مهران اسدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: سایت نهضت ملی مسکن اسلام‌آباد قنوات واقع در هفت‌کیلومتری شهر قم، بین مبارک آباد و شهر قنوات قرار دارد و مساحت آن ۵۴۵ هکتار است.

وی افزود: در این سایت بالغ بر هفت هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی برای ساخت مسکن طراحی شده است و واحدهای مسکونی به‌مرور به‌صورت ساخت اسکلت و سفت‌کاری و یا واگذاری زمین انفرادی به متقاضیان اختصاص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: قطعات زمین‌های سایت اسلام‌آباد قنوات به‌صورت یک‌طبقه حیاط‌دار ۲۰۰ متری طراحی شده است.

اسدی ادامه داد: در مرحله اول قرعه‌کشی برای انتخاب افراد، یک هزار و ۴۱۰ متقاضی از بین ۲۵ هزار متقاضی انتخاب شدند و تا ۱۰ روز آینده پیامک واریز وجه آورده اولیه برای آن‌ها ارسال می‌شود.

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرار گرفته و فاصله آن با قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است.

این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته و در گذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcgxz9qtak9qq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما