پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 110315
منبع : ایسنا

روزه‌داران قمی چه زمانی برای اهدای خون مراجعه کنند

قم نيوز : معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم، اظهار کرد: مرکز اهدای خون روح‌الله در ماه مبارک رمضان و در ایام تعطیلات نوروز (۲۹ اسفندماه الی ۱۲ فروردین‌ماه) در ساعات بعد از افطار از ساعت ۱۹:۴۵ الی ۲۳:۴۵ پذیرای داوطلبان اهدای خون است.
اهدای خون در ماه مبارک رمضان در استان قم
اهدای خون در ماه مبارک رمضان در استان قم
به گزارش قم نیوز،ماه مبارک رمضان ماه نیکی و ماه احسان است و مهمترین احسان نیز احسانی است که خیر کثیر را شامل حال هم نوعان کند.

کمک مادی و معنوی به نیازمندان از اعمالی است که در ماه رمضان بسیار سفارش شده است؛ و هستند افرادی که در ایام پایانی سال و در این ماه مبارک نیازمند چند قطره خون برای حیات هستند؛ بنابراین کمک مادی و معنوی فرقی نمی‌کند آنچه در این میان اهمیت دارد، میزان خیری است که قرار است به بندگان خدا برسد و چه خیری نیکوتر از اهدای خون به هم وطنان وهم نوعان خود.

در راستای اطلاع رسانی ساعات کار مراکز اهدای خون استان قم دکتر علیرضا کبیری معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اداره کل انتقال خون استان و مراکز اهدای خون همچون سال‌های پیش در ایام تعطیلات نوروز و ماه رمضان پذیرای اهداکنندگانی است که همیشه یاور ما در امر خون رسانی به بیماران نیازمند هستند.

وی عنوان کرد: مرکز اهدای خون روح‌الله در ماه مبارک رمضان و در ایام تعطیلات نوروز (۲۹ اسفندماه الی ۱۲ فروردین‌ماه) در ساعات بعد از افطار از ساعت ۱۹:۴۵ الی ۲۳:۴۵ پذیرای داوطلبین اهدای خون است.

کبیری در خصوص بهترین زمان اهدای خون در ماه رمضان، تأکید کرد: افرادی که سابقه اهدای خون دارند، استراحت کافی داشته و وعده سحری میل کرده باشند می‌توانند در روزهای غیر تعطیل در نوبت کاری صبح مراجعه کنند؛ اما در صورتی که برای اولین بار تصمیم به اهدای خون دارند و یا سحری میل نکرده باشند بعد از افطار بهترین زمان برای اهدای خون است.

کبیری یادآور شد: هنوز جایگزینی برای خون از نظر علمی ساخته نشده است و خون عامل اساسی در درمان بیماران تالاسمی و شیمی درمانی است؛ لذا تقاضا می‌کنیم همشهریان اهدای خون را جزء برنامه خود قرار دهند و به فکر بیمارانی باشند که چشم به اهدای خون آنان دارند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: از کلیه مردم تقاضا داریم اهدای خون در ایام آخر سال را جزء امور روزانه خود قرار دهند و فراموش نکنند چرا که اهدای خون یک صدقه جاریه است که حداقل جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌ دهد.

 
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcizuazwt1azp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما