چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب : 110397
کارشناس هواشناسی قم:

آسمان قم از فردا بارانی می‌شود

قم نيوز : کارشناس هواشناسی قم گفت: فردا و پس‌فردا رگبار و رعد و برق آسمان قم را فرامی‌گیرد و انتظار داریم بارش باران به‌صورت متناوب تا هفته آینده در تمام مناطق استان ادامه داشته باشد.
بارش باران در استان قم
بارش باران در استان قم
به گزارش قم نیوز،محمدرضا قاضی افزود: برای فردا از صبح افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و آسمان نیمه ابری تا ابری خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی، اضافه کرد: فردا بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد که این شرایط پنج‌شنبه نیز ادامه پیدا می‌کند و باعث آبگرفتگی معابر و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود؛ احتمالا جمعه نیز به‌صورت پراکنده کماکان بارش‌ها را در استان داشته باشیم.

وی با بیان این‌که شنبه هفته آینده بارش کمتر می‌شود، ادامه داد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، برای روز یکشنبه انتظار داریم بارش‌های خوبی در استان صورت بگیرد و تا پایان هفته آینده به‌ویژه در روز چهارشنبه به‌صورت متناوب بارندگی خواهیم داشت.

به گفته قاضی، امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری و در اواخر وقت با افزایش ابر همراه است؛ پدیده غالب امروز وزش باد با سرعت حداکثر ۴۵ کیلومتر بر ساعت است که در برخی ساعات کمی شدیدتر می‌شود؛ وزش باد ممکن است فردا و پس‌فردا به ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

وی با بیان این‌که در چند روز آینده دمای هوا ۶ تا ۷ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می کند، افزود: حداقل دما امروز صبح ۱۴ بود و حداکثر دما امروز بعدازظهر ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

وی اضافه کرد: حداقل دما فردا صبح ۱۶ و حداکثر دما ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود؛ روز پنج‌شنبه کاهش دمای محسوس داریم و دما چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد خنک‌تر خواهد شد.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

 
 
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdci3uazyt1azp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما