چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 11046
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

ضرورت بهسازی نمازخانه‌ بوستان‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم بر بهسازی نمازخانه‌های بوستان‌های شهر تاکید کرد و خواستار اقدام جدی در این زمینه شد.
ضرورت بهسازی نمازخانه‌ بوستان‌های قم
به گزارش قم نیوز، طوبی حجازی در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: یکی از مسائل مهم که در بوستان‌ها باید به آن توجه شود احداث نمازخانه‌ها است که متأسفانه در بوستان‌های شهر یا نمازخانه وجود ندارد و یا نمازخانه‌ای هم که احداث شده متناسب با شهر قم نیست.

وی عنوان داشت: نمازخانه‌ها بسیار محدود و کوچک هستند و درب آنها نیز همیشه قفل بوده و نماز جماعت در آنها برگزار نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به استقبال مردم قم از بوستان‌های شهری تصریح کرد: از بهار مردم در بوستان‌ها حاضر شده و از فضای آن استفاده می‌کنند که متأسفانه وضعیت نمازخانه‌های بوستان‌ها اسفبار است.

حجازی گفت: یکی دیگر از مسائل عدم پخش اذان در بوستان‌های شهری است که باید سیستم صوتی مناسب تهیه شده و با صدای اذان مردم را به نماز دعوت کرد.

وی افزود: زائر و مسافر از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر به شهر قم می‌آید تا از معنویت این شهر استفاده کند، اما اگر در بوستان‌های آن که محل استراحت بسیاری از مسافران است، نمازخانه وجود نداشته باشد، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر قم یکی دیگر از مشکلات موجود در بوستان‌های شهر را وسائل بازی کودکان عنوان کرد و گفت: این امر مهمی است که مطالبه مردم بوده و باید به آن توجه شود.

حجازی تصریح کرد: همچنین باید در بافت فرسوده نیز به موضوع بوستان‌های محلی توجه داشت تا بوستان‌هایی در خور شأن شهر ایجاد شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb0gb8.rhb8apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما