يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : 31898

شهرداری قم در عرصه پیشگیری از اعتیاد قوی‌تر وارد شود

قم نيوز : قم نگار: رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری باید در عرصه پیشگیری از اعتیاد که مادر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در قم است قوی‌تر وارد شود.
شهرداری قم در عرصه پیشگیری از اعتیاد قوی‌تر وارد شود
به گزارش قم نگار، طوبی حجازی در جلسه صبح یکشنبه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اقدامات کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: جلساتی را در کمیته اجتماعی داشتیم و مباحثی را در رابطه با امور اجتماعی در سطح شهر قم انجام دادیم.

وی ادامه داد: دو بازدید انجام دادیم که یک بازدید از کمپ ترک اعتیاد قمرود بود و بازدید بعدی از زندان بانوان صورت گرفت تا آسیب‌شناسی در این رابطه صورت بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم افزود: طی بازدید از کمپ ترک اعتیاد که در دو نوبت انجام شد متوجه شدیم آمار معتادین مراجعه کننده رو به افزایش بود که نشانه افزایش اعتیاد در شهر است.

وی با اشاره به اینکه اداره این کمپ به کمک شهرداری نیاز دارد، ابراز داشت: کمک به این کمپ راهی است برای در امان نگه داشتن جامعه از اعتیاد که مسبب دیگر مشکلات اجتماعی نیز هست.

بخش عمده‌ای از طلاق در قم به واسطه اعتیاد رخ می‌دهد
حجازی گفت: بخش عمده‌ای از طلاق در قم به واسطه اعتیاد رخ می‌دهد که کمک به پیشگیری از اعتیاد به حل معضل طلاق هم کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید قوی‌تر در عرصه پیشگیری از اعتیاد وارد شود، گفت: یک نکته قابل توجه این است که ۳۵ درصد از قاچاقچیان خرد شاغل هستند و این نشان می‌دهد در ادارات نسبت به مسئله اعتیاد و قاچاق جزء باید توجه ویژه داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: لازم است سازمان فرهنگی اجتماعی مدیر بخش اجتماعی خود را مشخص کند چرا که اجرای سیاست‌های کمیته امور اجتماعی باید در سازمان صورت بگیرد.

نگرانی نسبت به آینده پردیسان
وی افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم مسئله آموزش زنان را باید جدی بگیرد تا از مشکلات مصون بمانند.

حجازی با اشاره به اینکه کمیته اجتماعی شورای شهر قم مناطق آسیب خیز شهر را شناسایی کرده ابراز داشت: شناسایی این مناطق می‌تواند موجب برنامه ریزی بهتر شود.

وی با اشاره به مشکلات پردیسان در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت: آینده پردیسان از نظر مسائل اجتماعی می‌تواند از دیگر نقاط شهر مخاطره‌انگیزتر باشد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر قم اظهار داشت: وضعیت خانواده در شهر قم، وضعیت مهاجرت در شهر قم، شغل‌های کاذب، رعایت شئونات اسلامی و .... از دیگر مسائلی است که سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم باید برای آن برنامه‌هایی در نظر داشته باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcivvap.t1az32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما