دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 11169
آیت الله بوشهری تاکید کرد

رفع مشکلات اعتقادی مناطق مرزی از طریق گسترش حوزه‌های علمیه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: در صدد هستیم به وسیله گسترش حوزه‌های علمیه به رفع مشکلات فرهنگی و اعتقادی مناطق مرزی اقدام کنیم.
رفع مشکلات اعتقادی مناطق مرزی از طریق گسترش حوزه‌های علمیه
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار با امام جمعه ایرانشهر و هیئت همراه با بیان اینکه مدیریت حوزه در حد توان از ائمه جمعه و مبلغان دینی در مناطق دور دست حمایت می‌کند اظهار کرد: خدمت در این مناطق در نزد خداوند دارای ارزش والایی است.

مبلغان در مناطق دور دست در خط مقدم فعالیت می‌کنند
وی مبلغان دینی فعال در مناطق دور دست و دارای اکثریت سنی‌نشین را مانند افسران و سربازانی دانست که در خط مقدم جبهه تلاش می‌کنند و افزود: حمایت و پشتیبانی از این افراد وظیفه حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اهتمام ویژه به شهرهایی چون زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار صورت گرفته و مدیریت حوزه در تلاش است اقدامات مثمر ثمری در راستای کاهش مشکلات عقیدتی و فرهنگی در این مناطق داشته باشد.

گسترش حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار دارد
وی ادامه داد: فرهنگ شهرهای یاد شده متأثر از فضای دیگری است و اهل سنت اکثریت را در این مناطق تشکیل می‌دهند بنابراین در صدد گسترش حوزه‌های علمیه به منظور بهبود فضای فرهنگی و دینی هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری در زمینه توسعه حوزه‌های علمیه عنوان داشت: مشکلی که در این عرصه وجود دارد کمبود زمین است و در صورت رفع شدن این مشکل ساخت حوزه‌های علمیه جدید آغاز می‌شود.

افزایش حقوق و شهریه اساتید و مبلغان در مناطق دور دست
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از تصمیم برای افزایش حقوق اساتید شاغل در مناطق محروم خبر داد و گفت: این کار انگیزه بیشتر این افراد شده و آن‌ها با جدیت بیشتری کار خود را ادامه خواهند داد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت طلاب بومی شهرهای دور دست در امر تبلیغ خاطرنشان کرد: ائمه جمعه این مناطق می‌توانند جلسات مشترکی با طلاب بومی خود که در قم ساکن هستند داشته و آن‌ها را برای گذراندن دوره‌های تبلیغی تشویق کنند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: رایزنی‌هایی نیز با مراجع تقلید صورت گرفته تا شهریه طلابی که به مناطق محروم برای امر تبلیغ می‌روند افزایش یابد تا پشتیبانی بهتری از آن‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchwznz.23nz-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما