چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 11228
سخنگوی شورا اسلامی شهر:

16 ایستگاه دوچرخه سواری در قم تجهیز و راه اندازی می شود

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، از تجهیز و راه اندازی 16 ایستگاه دوچرخه سواری بمنظور توسعه و ارتقا فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در قم خبر داد.
16 ایستگاه دوچرخه سواری در قم تجهیز و راه اندازی می شود
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری روز چهارشنبه طی نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به دیگر مصوبات شورای اسلامی شهر قم، گفت: از دیگر مصوبات مهم شورا مجوز انعقاد قرار داد با بخش خصوصی جهت راه اندازی ۱۶ ایستگاه دوچرخه سواری در سطح شهر قم است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت در شهر و افزایش تعداد خودروهای موجود تسهیل و توسعه مقدمات استفاده از حمل و نقل عمومی با رویکرد ایجاد مسیرهای پیاده رو و دوچرخه سواری در اولویت کار قرار دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، مدت بهره برداری از این ۱۶ ایستگاه را ۸ سال شمسی عنوان کرد و افزود: از مجموع ۱۶ ایستگاه، مقدمات کار ۶ ایستگاه در حال انجام است که در مجموع ۶ ایستگاه ۲۵۰ دوچرخه تعبیه شده است.

بختیاری، با بیان اینکه هر ایستگاه با عنوان خانه دوچرخه ۲۷ متر مساحت دارد، عنوان کرد: میادین مطهری، جهاد، امام خمینی (ره)، رسالت، توحید و تقاطع انقلاب عمار یاسر مسیرهای تعیین شده برای ایجاد ایستگاه دوچرخه سواری (خانه دوچرخه) می باشند.

به گفته وی؛ این مهم شروعی برای ارتقا فرهنگ دوچرخه سواری و حل معضلات زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب واگذاری هزار متر مربع از فضای زمین های باغ کرباسی جهت احداث ایستگاه آتش نشانی در قم خبر داد و گفت: امسال ۱۰ واحد آتش نشانی از محل اعتبارات دفتر رهبر فرزانه انقلاب در سطح شهر احداث خواهد شد.

بختیاری افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان صورت می گیرد که در این خصوص مطالعات جانمایی توسط شهرداری قم انجام شده که در بخش های مختلف ایجاد می شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdjx0f.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما