پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : 11424
منبع : قم نیوز
رییس پلیس مواد مخدر استان قم خبر داد:

کشف نیم تن مواد مخدر در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم از کشف نیم تن مواد مخدر و دستگیری اعضای دو باند قاچاق مواد مخدر خبر داد.
کشف نیم تن مواد مخدر در قم
به گزارش قم نیوز، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم  در گفتگو با خبرنگاران از کشف نیم تن مواد مخدر در روزهای اخیر و دستگیری دو باند قاچاق خبر داد. مجموعا از این دو باند مقدار نیم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش کشف شد.

جاسازی مواد مخدر در بار خیار
سرهنگ طالبی در خصوص جزئیات فعالیت و دستگیری باند اول گفت: با همکاری اطلاعاتی نیروی انتظامی یکی از استان های همجوار یکی از باندهای فعال در عرصه قاچاق شناسایی شد. با هماهنگی با مقام قضایی اعضای  این باند در هنگام عبور از محورهای عبور استان قم به همراه محموله مواد مخدر دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به جزئیات محموله کشف شده اظهار کرد: از دو دستگاه کامیون مربوط به اعضای باند مجموعا 245 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد. این باند ابتدا مواد مخدر را در داخل لوله پلیکا جاسازی می کردند و سپس این لوله ها را در داخل خیار قرار می دادند .

وی در ادامه به چگونگی دستگیر باند دوم اشاره کرد و گفت: این باند محموله های سنگین مواد مخدر را از استان های جنوبی کشور به مرکز کشور انتقال می داد. با تلاش 45 روزه مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر این باند شناسایی شد و درهنگام عبور از استان قم دستگیر شد . مجموعا از این باند 255 کیلو حشیش کشف شد. همچنین دو دستگاه کامیون، یک دستگاه نیسان و یک دستگاه پژو 405 از اعضای باند ضبط شد .

رشد مصرف مواد مخدر صنعتی
مواد مخدر صنعتی، مبحث دیگری بود که سرهنگ طالبی درباره آن سخن گفت. وی گفت: مصرف مواد مخدر  صنعتی در سال های  اخیر  رشد زیادی داشته است و جوانان بین بیست تا سی سال بیشترین مصرف کنندگان این گونه مواد مخدر هستند. با مصرف شیشه توی یک نفر در جمع ، دیگر افراد هم آلوده می شوند. تپش قلب، تعرق زیاد، خشک شدن آب دهان از علائم  معمول مصرف مواد مخدر صنعتی است و متاسفانه ترک این نوع از مواد مخدر، به ویژه شیشه، به سختی امکان پذیر است.

رییس پلیس تخصصی مواد مخدر استان قم، آثار و  جرایم ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی را متفاوت با انواع سنتی این مواد دانست و گفت: توهمات ناشی از مصرف این گونه مواد مخدر  منجر به قتل های فجیع می شود.
وی افزود: در قم نسبت به شهرهای دیگر مصرف مواد مخدر صنعتی کمتر است. همچنین در بحث ساخت مواد مخدر تنها یک مورد لابراتوار در قم  به راه افتاده بود که پس از گذشت چند روز، محل آن مورد شناسایی قرار گرفت و عوامل آن دستگیر شدند.

ایجاد کمپ اجباری معتادین از سوی نیروی انتظامی
حوزه ترک دادن و درمان معتادین، دیگر موضوع مورد بحث این نشست خبری بود. طالبی در این باره به خبرنگاران گفت: کمپی برای درمان  اجباری  معتادین خاص زیر نظر دادگستری و نیروی انتظامی در حال آماده سازی هست و معتادین با شکایت شاکی خصوصی یا با اثبات جرم ولگردی، به این کمپ منتقل می شوند.  دوره ترک اعتیاد این کمپ سی روزه خواهد بود.

هراس قاچاقچیان شرق کشور از قم
رببس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در خصوص برخوردهای قضایی با مجرمین مواد مخدر گفت: برخورد قضایی در قم با مجرمین مواد مخدر  از قاطع‌ترین و بهترین برخورد ها هست. در برخورد با عوامل قاچاق و توزیع مواد مخدر صنعتی شدیدترین برخوردها صورت می گیرد. زندان قم نیز به قاچاقچیان مواد مخدر به سختی مرخصی می دهد.

سرهنگ طالبی با اشاره به هراس قاچاقچیان نسبت به عبور از استان قم گفت: قاچاق چیان شرق کشور از نام قم و پلیس مبارزه با مواد مخدر آن هراس دارند .آنها سعی می کنند محموله های تحویلی به قم را در اوزان کم قرار می دهند تا در صورت دستگیری مجازات کمتری را متحمل بشوند .

او همچنین در تفکیک مواد مخدر کشف شده در قم بیان کرد: 80 درصد مواد مخدر کشف شده در استان قم هم محموله های عبوری  برای استان های دیگر است.

شناسایی توزیع کنندگان خرد مواد مخدر
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ تقاضای مردم برای با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر اظهار کرد:
در حوزه توزیع کنندگان خرد هم 90 درصد توزیع کنندگان خرد شناسیایی شده‌اند و به مرور با  تشکیل پرونده و  کارهای اطلاعاتی  تک به تک این توزیع کنندگان دستگیر خواهند شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbaab8.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما