شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : 11776
منبع : قم نیوز
با انهدام سه باند بزرگ قاچاق؛

ششصد کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شد

قم نيوز : قم نیوز: رییس پلیس مواد مخدر استان قم از کشف627 کیلوگرم مواد مخدر و انهدام سه باند قاچاق مواد مخدر خبر داد.
ششصد کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شد
به گزارش قم نیوز، سرهنگ طالبی در نشست خبری با اشاره به کشفیات هفته اخیر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم اظهار کرد: در هفته اخیر با تلاش های اطلاعاتی چند ماهه، سه باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در محورهای عبوری استان کشف و منهدم شدند و در مجموع با  627 کیلوگرم مواد مخدر  12 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر شدند.

وی با اشاره به جزئیات کشفیات اخیر، افزود: باند اول با جاسازی مواد مخدر در بیل میکانیکی و جابه جایی آن بین خودروهای  سعی در فریب پلیس را داشت. اما با اشراف اطلاعاتی مامورین، در یکی از محورهای عبوری استان قم خودروی حامل بیل مکانیکی متوقف شد و با  بازرسی های فنی 195 کیلوگرم حشیش از داخل بیل مکانیکی کشف شد.

سرهنگ طالبی با اشاره به استفاده باندهای قاچاق مواد مخدر از شگردهای گوناگون گفت: باند دوم با استفاده از خودروهای زیاد به صورت کاروانی  و جاسازی مواد مخدر در یکی از این خودروها قصد عبور بدون خطر از ایست بازرسی های محورهای عبوری کشور را داشت که با اقدامات اطلاعاتی مامورین خودروی حامل مواد مخدر شناسایی شد و 181 کیلوگرم تریاک از خودروی سمند کشف شد.

وی ضمن اشاره به  کشف 250 کیلوگرم تریاک از باند دیگری در محورهای عبوری قم اظهار کرد: هشتاد درصد مواد مخدر کشف شده برای محموله های عبوری از قم برای مصرف در استان های دیگر بود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، مواد مخدر کشف شده در استان قم را حدود پنج تن عنوان کرد و افزود: مواد مخدر کشف شده در استان در سال جاری 15 درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

اعتیاد به مواد مخدر صنعتی تنها با یک بار مصرف
سرهنگ طالبی در بخشی دیگری از نشست خبری به استفاده از مواد مخدر صنعتی توسط جوانان اشاره کرد و گفت: خانواده ها باید با کنترل غیرمستقیم فرزندانشان از گرفتار شدن آنان به دام اعتیاد جلوگیری کنند.

وی با نام بردن بردن از علائم مصرف مواد مخدر صنعتی اظهار کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی مثل شیشه باعث گیجی زیاد، اضطراب و بدبینی، لرزش و تشنج، کم اشتهایی، تحرک جسمانی زیاد به طور غیرطبیعی و توهم های بینایی و شنوایی در شخص معتاد می شود.

طالبی با اشاره به اثرات جانبی توهم های بینایی و شنوایی گفت: این توهم باعث ارتکاب جنایت های هولناک توسط مصرف کننده مواد مخدر صنعتی می شود.

وی در پایان افزود: شخص با یک بار مصرف مواد مخدر صنعتی به آن معتاد می شود و ترک مواد مخدر صنعتی به سختی ممکن است.

انتهای پیام /۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb0zb8.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما