شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 11598

سرطان سومین عامل مرگ و میر در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز بهداشت قم گفت: سرطان سومین عامل مرگ و میر در این استان است.
سرطان سومین عامل مرگ و میر در استان قم
به گزارش قم نیوز، مجید محمدیان با بیان اینکه سرطان ها علت حدود ۱۳ درصد از کل میزان مرگ و میرها را به خود اختصلص داده، افزود: سرطان ها پس از بیماری های قلبی عروقی، حوادث و سوانح سومین عامل مرگ و میر در استان قم به شمار می روند.

وی با تاکید بر اینکه تغذیه و سبک زندگی نامناسب و مصرف دخانیات بیشترین سهم را در ابتلا مردم به سرطان دارند، اضافه کرد: چاقی، کم تحرکی و مصرف دخانیات، استفاده از غذاهای چرب، سرخ کردنی، فست فودها، کمبود فیبر در غذا، عدم مصرف کافی میوه و سبزیجات به صورت روزانه مهمترین عوامل خطرساز سرطان هستند.

وی از شایعترین سرطان ها در استان را سرطان روده بزرگ، سرطان معده، سرطان پستان و سرطان پوست برشمرد و افزود: مهمترین عامل در پیشگیری از سرطان علاوه بر در پیش گرفتن سبک زندگی سالم توجه به علایم هشدار دهنده بیماری سرطان است.

محمدیان کاهش وزن، بدون هیچ علت دیگر، تب طولانی مدت بدون علت مشخص، تغییر طولانی مدت در اجابت مزاج(مانند یبوست) در افراد مسن یا خون در مدفوع، خونریزی و ترشحات غیرطبیعی زنانه، وجود توده یا غده سفت در پستان یا هر جای بدن، وجود غده های زیرپوستی بدون درد و در حال بزرگ شدن، زخمی که بهبود نمی یابد، هرگونه تغییر در شکل اندازه و رنگ خالهای پوستی ، سرفه های طولانی مدت، سیری زودرس و کاهش اشتها و خشونت صدا را از جمله علایم هشدار دهنده بیماری سرطان عنوان کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdjk0f.yt0fn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما