سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 11682

11 بازی رایانه ای در قم تولید می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از تولید 11 بازی رایانه ای با هدف مقابله با جنگ نرم در قم خبر داد و گفت: این کار با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای صورت می گیرد.
11 بازی رایانه ای در قم تولید می شود
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی طبا در مراسم افتتاح اولین خانه فرهنگ دیجیتال استان قم که در مسجد حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: ۱۱ بازی رایانه ای با هدف مقابله با جنگ نرم در حال تولید است و این کار با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای صورت می گیرد.

اسماعیلی گفت: بعد از پیروزی در دفاع مقدس دشمن دیگر نتوانسته به صورت نظامی با ایران اسلامی وارد جنگ شود و امروز به دنبال روش های دیگری مانند تهاجم فرهنگی و فعالیت در فضای سایبری و رسانه ای است.

وی ابراز کرد: راه اندازی و فعالیت دشمن در شبکه های اجتماعی توسط دشمن مانند، فیس بوک، تویتر، گوگل پلاس و... که در ایران کاربران زیادی دارند می تواند بستر مناسبی برای فعالیت ها و تحقق اهداف شوم آن ها باشد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم شبکه های اجتماعی را به چاقویی دو لبه تشبیه کرد و گفت: دشمن از این شبکه های جهت اهداف سیاسی، اخلاقی و امنیتی خود بهره می گیرد که تربیت افراد مختصص برای مقابله با آن ها امری لازم و ضروری است.

لزوم آشنایی جوانان با محاسن و معایب فضای سایبری
اسماعیلی تاکید کرد: باید نوجوانان و جوانان را با محاسن و معایب شبکه های آشنا کرده، خانه های فرهنگ دیجیتال می تواند نقش موثری در تربیت افسران جنگ نرم داشته باشد و استفاده از ابزارهای سایبری را به نفع ما تغییر دهد.

وی افزود: راه اندازی خانه های فرهنگ دیجیتال از ماموریت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که با هدف ارائه اینترنت پاک، بازی های نرم افزاری مناسب و آشنایی جوانان و نوجوانان با فضای سایبری تحقق می یابد.

اسماعیلی طبا در پایان ضمن تقدیر از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت اهتمام به راه اندازی خانه های فرهنگ دیجیتال یادآور شد: این خانه ها قطعا در آگاهی نوجوانان و جوانان در زمینه سایبری تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchi-nz.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما