چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 11707
پیریایی مطرح کرد:

استحقاق قم بیش از حد کنونی است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به جایگاه ویژه شهر مقدس قم، استحقاق این شهر در انجام خدمات را بیشتر از این حد کنونی عنوان کرد.
استحقاق قم بیش از حد کنونی است
به گزارش قم نیوز، در ادامه بازدید استاندار قم از مناطق ۳ و ۷ شهری قم، عصر سه شنبه نشست استاندار قم با مشاوران ایثارگر این مناطق در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه تعدادی از خانواده شهداء و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به نمایندگی از ایثارگران مناطق ۳ و ۷ شهری قم ،دیدگاه ها و نظرات خود را در باب مشکلات جامعه ایثارگری قم از جمله مشکلات مسکن و وام مسکن، کمبود پارکینگ ویژه جانبازان، مسئله ازدواج، اشتغال و بیمه خانواده های ایثارگران، و لزوم سرکشی مسئولین ارشد استانی به خانواده های جانبازان و ایثارگران را بیان کردند.

در ادامه کرم‌رضا پیریایی استاندار قم ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: حضور در این جمع باعث افتخار است و ما باید این فرصت را مغتنم بشماریم.

وی افزود: یکی از ویژگی های این جلسات این است که با مسائل روز جانبازان و خانواده های ایثارگران آشنا می شویم که باید در پایان سفر از مناطق مختلف شهری به یک جمع بندی از موارد مطرح شده در این جلسات برسیم و اولویت ها را شناسایی کرده و در دستور کار قرار دهیم.

پیریایی ادامه داد: در مجموع از هر منطقه ۷ نفر با عناوین معین انتخاب خوهند شد که در مجموع از ۸ منطقه شهری قم به یک شورای مشورتی ۵۶ نفره خواهیم رسید.

استاندار قم گفت: اگر جلسات شورای مشورتی ایثارگران استان خوب شکل بگیرد قطعاَ نتایج مطلوبی خواهد داشت.

همه باید صادقانه پشت سر ولایت فقیه بر اساس وظیفه حرکت کنیم

وی با بیان اینکه همه باید صادقانه پشت سر ولایت فقیه بر اساس وظیفه حرکت کنیم، اظهار داشت: همین که در استان بین مجموعه ها و دستگاه ها اختلاف نباشد،کارآمدی نظام را می توان به نحو احسن نشان دهیم.

پیریایی بر اصلاح وضعیت فرهنگی شهر قم تاکید کرد و افزود: برای انجام این کار و باقی مشکلات مطرح شده در این جلسه صرفا رجوع به مسئولین کفایت نمی کند و لازم است خود شما عزیزان ایثارگر به شخصه در میدان حاضر شوید و نباید معطل جلسات رسمی بمانید.

وی ادامه داد: اگر مدیران و مسئولان هم در کارها مجاهدت کنند خداوند متعال راه را برای انجام درست کارها نشان خواهد داد.

استاندار قم با بیان اینکه گاهی در جلسات با ایثارگران افرادی از این عزیزان تند می شوند، تصریح کرد: این عزیزان حق دارند در برابر مشکلات موجود خود این رفتار را داشته باشند و هدف از برگزاری این جلسات نیز برای طرح همین مشکلات می‌باشد.

پیریایی گفت: با توجه به جایگاه ویژه شهر مقدس قم استحقاق این شهر در انجام خدمات بیشتر از این حد کنونی است لذا باید با همدلی و همکاری بیشتر مشکلات مردم و شهر قم را برطرف کنیم.

در پایان این نشست تعدادی از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران با اهدای هدایایی تجلیل شدند.

نشست استاندار قم با بانوان شاخص و نخبه مناطق ۳ و ۷ قم برگزار شد
نشست استاندار قم با بانوان شاخص و نخبه مناطق ۳ و ۷ شهری قم با هدف طرح مشکلات و مسائل گوناگون بانوان این مناطق برگزار شد.

در ادامه بازدید استاندار قم از مناطق ۳ و ۷ شهری قم عصر سه شنبه نشست استاندار قم با بانوان شاخص و نخبه این مناطق در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه تعدادی از بانوان شاخص و نخبه که از فرهنگیان ساکن در مناطق ۳ و ۷، خادمین حرم مطهر حضرت معصومه(س)، بسیجیان و همچنین اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد این مناطق بودند، مشکلات پیش روی خود را مطرح کردند که از موارد مطرح شده می توان به کمبود امکانات کانون های فرهنگی هنری مساجد و عدم همکاری هیئت امنای این مساجد، کمبود کتابخانه، سالن ورزشی و سالن های ویژه همایش، کمبود نقدینگی و سرانه مدارس و همچنین ایجاد مکانی جهت استراحت بانوان زائر حرم حضرت معصومه (س) اشاره کرد.

در ادامه کرم‌رضا پیریایی استاندار قم این جلسه را بسیار مفید دانست و گفت: در مجموع این جلسه از دو جلسه قبلی که با بانوان مناطق مورد بازدید قبل صورت گرفت مفید تر بود.

وی افزود: بیشتر موارد مطرح شده در این جلسه به مشکلات اجتماعی فرهنگی مربوط می شد که آقای عرب انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار پیگیری این موارد را بر عهده خواهد داشت.

ایجاد زائر سرا ویژه بانوان

پیریایی ادامه داد: یکی از موارد مطرح شده هم در رابطه با ایجاد زائر سرا و محل خواب و استراحت ویژه بانوان زائر حضرت معصومه (س) بود که در این مورد خاص لازم است آقای محرری معاون زیارتی استاندار با برگزاری جلسات ویژه هماهنگی های لازم را با تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س) انجام دهند.

وی در باب دیگر مشکلات مطرح شده هم گفت: لازم است مجموعه دیدگاه‌های مطرح شده در ۸ منطقه جمع بندی شود و اگر مسائلی شدنی باشد حتما پیگیری خواهد شد.

در پایان این نشست تعدادی از بانوان شاخص و نخبه مناطق ۳ و ۷ شهری قم با اهدای هدایایی تجلیل شدند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfeedy.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما