پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 11910
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

شبکه اجتماعی زائران راه اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: به منظور استفاده از ظرفیت علمی زائران میلیونی حج و عتبات، شبکه اجتماعی زائران راه‌اندازی می‌شود.
شبکه اجتماعی زائران راه اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسگر ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به کارگیری روحانیون در زمینه ارتقای فرهنگی مسائل حج اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حج و زیارت در سال‌های اخیر ارتقاء پیدا کرده و بسیار اثرگذارتر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از روحانیونی که در کاروان‌های زیارتی استفاده می‌شوند از اساتید دانشگاه و حوزه علمیه و کسانی هستند که از جایگاه علمی بسیار خوبی برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: این ارتقای علمی روحانیون موجب شده که فعالیت‌های فرهنگی در این سفرهای معنوی پربارتر پیگیری شود.

وی با بیان اینکه از حضور روحانیون در سفر حج و دیگر سفرهای زیارتی باید در زمینه تحول روحی و اخلاقی مردم بهره گرفت، ابراز داشت: این ارتباط با زائران باید مستمر باشد و حتی پس از پایان سفر زیارتی ادامه یابد.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی زائران در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: روحانیون و زائران در فرصت‌های پس از حج نیز می‌توانند نسبت به راهنمایی این افراد در مسائل دینی و معنوی اقدام کنند.

وی گفت: میلیون‌ها نفری که هر ساله به حج و سفرهای زیارتی اعزام می‌شوند، یک جامعه آماری بسیار بزرگ هستند که با استفاده از ظرفیت آنان می‌توان حرکت عظیم فرهنگی در کشور ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: در عرصه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم و روحانیون نیز در پژوهشکده حج و زیارت گام‌های موثری برداشته شده که انتشار هزار اثر در این خصوص نمونه‌ای از این اقدامات است.

وی پاسخگویی به شبهات وهابیت را از دیگر اقدامات این عرصه دانست و عنوان داشت: پژوهشکده حج و زیارت در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام داده و موسوعه‌ای در ارتباط با این امر در دست تدوین دارد.

قاضی عسگر ابراز کرد: ظرفیت مهم دیگر حج که در نظر داریم بهترین استفاده را از آن داشته باشیم، امکان برقراری ارتباط با مسلمانان دیگر کشورهای جهان و آگاهی از تحولات فکری جهان اسلام است.

وی ادامه داد: مسلمانان در سراسر جهان ایران را تکیه‌گاه خود می‌دانند و نسبت به تمام مسائل داخلی ما حساس هستند که این موضوع لزوم حفظ وحدت داخلی را اثبات می‌کند.

به گفته نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مهم‌ترین پرسش مسلمانان از مسئولان ایرانی مسئله دشنام دادن به صحابه است.

وی با اشاره به اینکه اهانت به مقدسات دیگر مکاتب اسلامی می‌تواند چهره شیعیان را در جهان اسلام مخدوش کند، خاطرنشان کرد: در این زمینه فتوای مقام معظم رهبری بسیار در بی‌اثر کردن تبلیغات وهابیت اثرگذار بوده و اگر مراجع تقلید نیز چنین حرکتی را آغاز کنند، بسیاری از پرسش‌های مسلمانان پاسخ داده خواهد شد.

قاضی عسگر ادامه داد: در حال حاضر شیعیان در سراسر جهان در مظلومیت به سر می‌برند و اگر تلاش‌های جدی برای ایجاد وحدت صورت نگیرد، این مظلومیت برطرف نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در برخی کشورها شیعیان از منازل خود رانده شده‌اند، گفت: باید حرکت جدی در دفاع از تشیع صورت بگیرد و تمام مسلمانان به این نکته دست پیدا کنند که شیعیان طالب وحدت با آنان هستند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbg9b8.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما