يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 11974
در طول یک سال گذشته رخ داد

تشکیل 44 پرونده تخلفاتی احتکار کالا در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تشکیل 44 پرونده تخلفاتی احتکار، اختفاء، امتناع و خودداری از اعلام موجودی کالا به ارزش 35 میلیارد و 393 میلیون ریال خبر داد.
تشکیل 44 پرونده تخلفاتی احتکار کالا در قم
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در خصوص کشف، احتکار، اختفاء و امتناع و اعلام نکردن موجودی اظهار کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در طول یک سال گذشته از ۲۸۷ محل نگهداری کالا که شامل عمده فروشی‌ها، انبارها، سردخانه‌ها و محل‌های دپو کالا می‌شد با همکاری پلیس آگاهی و تعزیرات حکومتی بازرسی کردند.

وی افزود: بازرسان پس از بازرسی تخلفاتی چون احتکار، اختفاء و امتناع، اعلام نکردن موجودی و عرضه خارج از شبکه را کشف کرده و نسبت به تشکیل پرونده‌های تخلفاتی اقدام کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در این مدت ۹ پرونده در خصوص احتکار روغن خوراکی، یخچال، خودرو و مواد غذایی تشکیل شد.

وی با اشاره به میزان و ارزش کالاهای کشف شده اضافه کرد: روغن خوراکی به میزان ۸۶۰ هزار و ۹۶۹ لیتر، یخچال ۷۶ دستگاه، مواد غذایی ۴ هزار و ۶۵۹ بسته و ۶۸ دستگاه خودرو به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال با بازرسی‌های انجام شده در طول یک سال گذشته کشف شد.

وی با تبیین پرونده‌های تشکیل شده در ارتباط با اختفاء و امتناع کالا تصریح کرد: پنج پرونده اختفاء و امتناع روغن موتور، باطری ماشین، ماشین ظرفشویی، برنج هندی، لوله‌های پلی‌اتیلن در این مدت تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به بیان ارزش و میزان کالاهای مکشوفی و پرونده‌های تشکیل شده پرداخت و گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت ۱۰۰ هزار لیتر روغن موتور، ۳ هزار و ۱۸ عدد باطری ماشین، هشت دستگاه ماشین ظرفشویی، دو هزار و ۱۷۵ کیلو برنج هندی و ۸ هزار متر لوله‌های پلی‌اتیلن در یک سال گذشته کشف کردند که ارزش ریالی آن چهار میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال محاسبه شده است.

عالی‌پور ادامه داد: در این مدت ۱۲ پرونده مبنی بر اعلام نکردن موجودی شامل برنج خارجی، روغن، کالاهای مشمول، گوشت برزیلی، تیرآهن و میلگرد تشکیل شد.

وی اذعان کرد: با بازرسی‌های انجام شده ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلو برنج خارجی، روغن و گوشت برزیلی، ۳۰ شاخه تیرآهن و ۱۰ تن میلگرد به ارزش ریالی ۵ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال کشف شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: ۱۸پرونده در ارتباط با فرآورده‌های نفتی به میزان ۴۶۰ هزار لیتر،۸۹۱ هزار کیلو آرد، ۱۲۰ هزار کیلو مواد پتروشیمی، ۱۲۸ کیلو کود شیمیایی و ۷۳هزار و ۸۰۰ کیلو موز به ارزش ۱۳ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال در این مدت تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته ۴۴ پرونده تخلفات احتکار، اختفا، امتناع و اعلام نکردن موجودی به ارزش ۳۵ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم کشف شد که برای رسیدگی و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcba9b8.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما