يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 11976
بختیاری:

550 میلیارد تومان به بودجه های عمرانی و جاری قم اختصاص یافت

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای شهر قم، از اختصاص 550 میلیارد تومان بودجه هزینه های عمرانی و جاری استان قم در سال آینده خبر داد.
550 میلیارد تومان به بودجه های عمرانی و جاری قم اختصاص یافت
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان حدود ۱۱۰ میلیارد تومان به بودجه های جاری و ۴۴۰ میلیارد تومان به بودجه های عمرانی قم اختصاص یافته است.

وی، با بیان اینکه امسال افزایش اقلام و اجناس ۴۰ درصد افزایش هزینه ها را بدنبال داشت، اضافه کرد: حدود ۱۰۰میلیارد تومان برای بخش خدمات شهری در سال آینده نیز پیش بینی شده است.

سخنگوی شورای شهر قم، برنامه ریزی توسعه شهری، هدایت و دفع آب های سطحی در تمام مناطق شهری، بهبود عبور و مرور شهری، ایجاد تاسیسات و تجهیزات شهری، بهبود و بهسازی محیط شهری و بوستان ها، ایجاد اماکن ورزشی و فرهنگی و ایجاد تاسیسات درآمدزا را از مهمترین برنامه های به تصویب رسیده در بخش عمرانی عنوان کرد.

بختیاری، تاکید بر صرفه جویی و پرهیز از اسراف را از تاکیدات شورای شهر مطرح کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه سال آینده شهرداری ها نیز مانند سایر مجموعه ها با مشکل تامین منابع مواجهه خواهد بود، یکی از تاکیدات اصلی شورا جدی گرفتن این مهم است.

وی با بیان اینکه در سال آینده حتی الامکان از تعریف پروژه های جدید جلوگیری می شود، تصریح کرد: تاکید دوم شورای شهر بر تکمیل پروژه های نیمه تمام است که تاکنون به اتمام نرسیده است تا با بودجه اندک حداکثر بهره وری را داشته باشیم.

به گفته وی؛ نسبت هزینه های جاری به عمرانی سال گذشته ۳۰ به ۷۰ درصد بوده که امسال نسبت عدد ۲۵ به ۷۵ درصد رسیده است.

سخنگوی شورای شهرقم، بحث برنامه ریزی توسعه شهری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این برنامه مربوط به طرح های توسعه و تعریض شهری است که پروژه های ناقص در طرح توسعه گنجانده شده تا در سال آینده تکمیل شود.

بختیاری افزود: تملک بلوار پیامبر اعظم، سکونت گاه های غیررسمی، موضوع تملک اراضی جهت ایجاد پارکینگ های عمومی و طبقاتی، تملک ایستگاه مترو و اراضی پروژه های جمهوری و شهید روحانی از مهمترین برنامه هایی می باشد که در طرح توسعه شهری گنجانده شده است.

وی، بحث ساماندهی قبرستان ها و ایجاد قبرستان های جدید در حاشیه شهر، طرح جامع شهر و توجه به ورودی های شهر را از دیگر مصوبات طرح توسعه شهری در بخش هزینه های عمرانی برشمرد.

سخنگوی شورای شهر قم، با بیان اینکه طرح هدایت و دفع آب های سطحی در کلیه نقاط شهر تعریف شده است، گفت: علی رغم اینکه طی سال های اخیر اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته ولی این موضوع نیازمند توجه ویژه شهرداری است تا در مواقع بارندگی مشکل آب های سطحی در شهر بروز نکند.

بختیاری، به موضوع بهبود عبور و مرور شهری اشاره و تکمیل بلوار پیامبر اعظم بعنوان محور ارتباط دهنده در قم، احداث و ایجاد معابر جدید در کنار گذر راه آهن، ادامه نهضت روکش آسفالت، طرح پیاده رو سازی در خیابان های اصلی و معابر منتهی به هسته مرکزی شهر و پرداختن به زیبا سازی، نورپردازی و نصب المان را از مهمترین مصوبات در بخش عمرانی ذکر کرد.

وی ادامه داد: برای احداث پارک و ایجاد فضای سبز در سال آینده ۲۱ میلیارد تومان تخصیص یافته که شامل احداث گلخانه، ایجاد مخازن آب خام، توسعه فضای سبز در حاشیه بلوار امام علی و بهسازی بوستان ها می شود.

سخنگوی شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود، پروژه های مهم و عظیم استان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: پروژه بلوار پیامبر اعظم با تاخیراتی روبرو شده که کمبود اعتبارات، مشکلات تملک و عدم برنامه ریزی دقیق از مهمترین عوامل تاثیر گذار در تاخیر این پروژه است.

بختیاری، در ادامه به پروژه مترو اشاره کرد و افزود: پروژه مترو روند کندی دارد ولی متوقف نشده است و متاسفانه با این روند بدلیل اینکه کمک خاصی در بحث منابع مالی صورت نگرفت در موعد مقرر ۵ ساله به بهره برداری نخواهد رسید.

وی، با بیان اینکه پروژه مونوریل از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است، اضافه کرد: برای پروژه مونوریل در سفر اخیر دستیار ویژه رییس جمهوری ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و مشکلی از نظر تامین منابع مالی وجود ندارد و قطعه یک از فاز یک مونوریل اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcd9n0f.yt0f56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما