دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 12022
نیکزاد خبر داد:

بهره برداری كامل از جاده قم - گرمسار تا پایان دولت دهم

قم نيوز : قم نیوز: وزیر راه و شهرسازی از تلاش این وزارتخانه جهت بهره برداری کامل از محور قم - گرمسار تا پایان عمر دولت دهم خبر داد.
بهره برداری كامل از جاده قم - گرمسار تا پایان دولت دهم
به گزارش قم نیوز، علی نیکزاد و جمعی از مسئولان استانی قم پیش از ظهر دوشنبه با حضور در جاده گرمسار از این محور بازدید کردند.

نیکزاد با حضور در کارگاه های احداث این محور، از نزدیک در جریان پیشبرد این پروژه قرار گرفت و به بررسی مشکلات پیش رو در احداث این پروژه پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید گفت: بخشی از باند دوم جاده گرمسار هم اکنون در حال احداث است و ما تمام تلاشمان این است تا بتوانیم این بخش را تا خرداد سال آینده به بهره برداری برسانیم.

نیکزاد ضمن تاکید بر اینکه برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گرفته است که این جاده تا پایان عمر دولت دهم به طور کامل به بهره برداری برسد، گفت: محور گرمسار در بخشی از آزادراه قم - مشهد یا محور حرم تا حرم است که طول این محور در مجموع ۸۹۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: بخش مهمی از این محور شامل جاده قم - گرمسار می‌شود و در واقع جاده گرمسار سه قطعه ۵۰ کیلومتری را شامل می شود که تاکنون عملیات زیرسازی ۱۰۰ کیلومتر آن انجام گرفته است.

نیکزاد ضمن تاکید بر اینکه احداث ۵۰ کیلومتر میانی این جا به زودی آغاز می شود، گفت: هزینه کل پروژه حرم تا حرم با طول ۸۹۰ کیلومتر، بالغ بر سه هزار میلیارد تومان است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان اینکه هم اکنون این پروژه پیشرفت مناسبی داشته است، گفت: امیدواریم این کار به همین منوال ادامه یابد و پایان دولت دهم نیز شاهد بهره برداری از آن باشیم.

جاده قم گرمسار بين سه استان قم، تهران و سمنان احداث شده است و ۱۵۰ كيلومتر طول ۱۴ متر عرض دارد.

این محور که از سال ۹۰ احداث شده است، دارای سه بخش است که ۶۰ کیلومتر از آن در حـوزه قـم ، ۶۰ کییومتر در حوزه استان تهران و ۳۰ کیلومتر در حـوزه استان سمنان قرار دارد.

به گفته مسئولان با احداث این جاده مدت زمان سفر از قم به مشهد به وسيله خودروي سواري ۲.۵ ساعت و به وسيله كاميون چهار ساعت كاهش خواهد یافت و به منظور احداث اين محور ۱۱ ميليون متر مكعب عمليات خاكي صورت گرفته است.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان قم طی بعد از ظهر روز دوشنبه از سایر پروژه ها بازدید می کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgxz9q.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما