پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 12095
منبع : قم نیوز

آغاز داوری جشنواره شیوه های نوین آموزش قرآن کریم آیات

قم نيوز : قم نیوز: مسئول موسسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره شیوه های نوین آموزش قرآن کریم آیات، مرحله نهایی داوری جشنواره در قم آغاز شد
آغاز داوری جشنواره شیوه های نوین آموزش قرآن کریم آیات
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی اکبر شفیعی صبح امروز ضمن اعلام این خبر به پایان مهلت ارسال آثار در بخش صاحبان شیوه جشنواره اشاره کرد و گفت: تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره قابل قبول بوده است.

وی از استقرار دبیرخانه جشنواره شیوه های نوین آموزش قرآن کریم به مسئولیت محسن قربانیان در قم خبر داد و اظهار داشت: هیأت داوران در این دبیرخانه پس از بررسی اولیه آثار دریافتی، در مرحله بعد از صاحبان شیوه برای دفاع از روش آموزشی خود دعوت خواهند کرد.

شفیعی خاطر نشان کرد: بخش صاحبان قلم جشنواره شیوه های نوین آموزش قرآن کریم آیات در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

مسئول موسسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: مراسم پایانی بخش صاحبان شیوه و معرفی شیوه های برگزیده آموزش قرآن کریم ۱۷ اسفند ماه در مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه شیوه نوین آموزشی پژوهشی قرآن با عنوان "قرآن و سلامت" به این دبیرخانه اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح نوین کاری از حجت الاسلام دکتر "عباس علی واشیان" مدیر موسسه آوای ملکوت استان قم بوده که به عنوان سبکی نو در آموزش و پژوهش قرآن کریم ارائه شده است.

شفیعی با بیان اینکه در طرح "قرآن و سلامت" نیازهای انسان در حوزه های بهداشت جسمی، بهداشت روانی و سلامت اجتماعی از منظر قرآن کریم مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: دربخش آموزشی طرح، در مورد نیازهای اولیه انسان کار می شود و آیات قرآن در زمینه هر یک از نیازها با بحث و کار گروهی جمع آوری می شود.

این مسئول ادامه داد: برای نمونه در حوزه بهداشت روان موضوع توکل بر خداوند در کلاس مطرح خواهد شد و پس از بحث و گفتگو نتیجه این خواهد بود که قرآن چه نظری در زمینه توکل و بهداشت روان دارد.

مسئول موسسات قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: این شیوه می تواند به عنوان یک سرفصل آموزشی در کنار سایر روش ها بسیار سودمند باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش پ‍ژوهشی طرح ویژه متخصصان است، گفت: تا کنون تعدادی از اعجازهای پزشکی قرآن کریم کشف شده اما هنوز بسیاری از این مسائل علمی شناخته نشده است.

شفیعی ادامه داد: فارغ التحصیلان علوم پزشکی می توانند در مورد این آیات به تحقیق علمی بپردازند که نتیجه آن کشف مسائل جدید طبی است.
انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgnz9q.ak9xy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما