شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 12127
هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال؛

صبا - داماش؛ آخرین فرصت مرفاوی یا اقبال دوباره ویسي

قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتبال صبای قم عصر شنبه در حالی به مصاف داماش گیلان می رود که این بازی می تواند آخرین حضور مرفاوی در صبا و احتمال بازگشت دوباره عبدالله ویسی به این تیم باشد.
صبا - داماش؛ آخرین فرصت مرفاوی یا اقبال دوباره ویسي
به گزارش قم نیوز، در حالی که دیدارهای روز نخست از هفته بیست و هفتم مسابقات دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با موفقیت سه مدعی کسب عنوان قهرمانی یعنی استقلال، سپاهان و تراکتور سازی برابر حریفان همراه بود، امروز نیز با دیدار حساس پرسپولیس و آلومینیوم هرمزگان ادامه می یابد.

اما در روز سوم دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، قرار است سه مسابقه برگزار شود که در یکی از حساس ترین بازی ها عصر شنبه پنجم اسفند ماه تیم فوتبال صبای قم در دیداری خارج از خانه میهمان شاگردان حمید درخشان در داماش گیلان است.

جدال صبا و داماش در دیدار بدون تماشاگر
دیداری که بر اساس برنامه ریزی سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۶ عصر شنبه در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار می شود و داماشی ها به دلیل محرومیت از امکان حضور تماشاگران خودی در این دیدار بی بهره هستند.

این دیدار برای هر دو تیم به یک اندازه حائز اهمیت است، چرا که ممکن است با شکست هر یک از دو تیم درخشان یا مرفاوی از کار برکنار شوند، اما گذشته از اولتیماتومی که داماشی ها به درخشان داده اند، در صبای قم نیز عبدالصمد مرفاوی حاشیه امنیت زیادی ندارد.

می‌گویند دل بازیکنان صبا با مرفاوی نیست
این روزها که صبای قم به خاطر حذف از مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه های آسیا و همچنین ناکامی در دیدار خانگی هفته بیست و ششم برابر نفت تهران زیر تیغ انتقادات فوتبال دوستان و کارشناسان فوتبال در قم قرار دارد، خیلی ها می گویند دل بازیکنان صبا با مرفاوی نیست.

اگر چه مرفاوی مربی دلسوز، متین و باوقاری است اما گویا فوتبالیست های صبای قم این شاخص های سرمربی خود را ملاک همکاری صمیمانه با وی نمی دانند و عملکرد ضعیف و دور از انتظار آنها در دیدار با نفت تهران نیز نشان داد و البته مرفاوی آن را با بی مسئولیت توصیف کردن بازیکنانش در دیدار با نفت توجیه کرد با این حال صبا احتمالا در روزهای آتی دستخوش تغییرات خواهد شد.

از گوشه و کنار خبر می‌رسد عبدالله ویسی آرام آرام به صبا نزدیک می‌شود، ویسی که بعد از موفقیتش با صبای قم در لیگ یازدهم و راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا به یکباره از صبا جدا شد و هرگز دلیل جدایی خود را نگفت، بار دیگر می‌خواهد به صبا بازگردد.

ویسی به نیمکت صبا باز می‌گردد
او که همراه با محمدرضا کشوری فرد سرپرست سابق صبا و مدیر عامل فعلی نماینده قم، در آغاز لیگ دوازدهم راهی پیکان شد، با بازگشت دوباره صمیمی ترین دوست خود در صبا یعنی کشوری فرد، قصد دارد بار دیگر به نیمکت صبا نزدیک شود.

حتی گفته می‌شود صبایی از هم اکنون از عبدالله ویسی برای فصل آینده برنامه خواسته اند، اما اگر صبای قم در دیدار با داماش گیلان نتیجه مورد نظر را کسب نکند با توجه به فاصله ۹ روزه تا دیدار صبای قم و استقلال تهران، ممکن است ویسی رو در روی امیر قلعه نویی قرار بگیرد.

به هر حال باید منتظر نتیجه نهایی دیدار بدون تماشاگر صبای قم و داماش گیلان در پنجمین روز اسفند ماه سال ۱۳۹۱ بود و دید که آیا درخشان از داماش می رود یا مرفاوی؟ ویسی به صبا باز می گردد یا مرفاوی همچنان در صبا ماندنی خواهد شد.

صبا و داماش خطر سقوط را احساس می کنند
نگاهی به وضعیت فعلی جدول رده بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور نشان می دهد که نه صبا و نه داماش شرایط خوبی در جدول رده بندی ندارند، صبای قم با کسب ۳۵ امتیاز از ۲۶ مسابقه در مکان دهم ایستاده است در حالی که داماشی‌ها در این رده بندی از ۲۶ بازی خود ۳۰ امتیاز در کارنامه دارند و فعال تیم رده سیزدهم جدول رده بندی هستند، یعنی یک قدم تا آخرین تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول فاصله دارند.

بین صبای قم و داماش گیلان تیم های ۳۴ و ۳۳ امتیازی سایپا البرز و فجر شهید سپاسی شیراز قرار دارند که البته شیرازی ها در روز نخست هفته بیست و هفتم به تیم فوتبال تراکتور سازیز تبریز باخته اند و داماش فرصت دارد که با غلبه بر صبا یک پله در جدول بالاتر بیاید اما صبای قم در صورت کسب برتری مقابل تیم فوتبال داماش گیلان می تواند چند پله در جدول جایگاه خود را ارتقاء بدهد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccmsqs.2bqii8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما