پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : 12330
با حضور آیت‌الله سبحانی صورت گرفت

بزرگداشت 54 سال انتشار مجله «درس‌هایی از مکتب اسلام»

قم نيوز : قم نیوز: پنجاه و چهارمین سالگرد انتشار مجله «درس‌هایی از مکتب اسلام» با حضور آیت‌الله سبحانی و برخی از مسئولان این نشریه گرامی داشته شد.
بزرگداشت 54 سال انتشار مجله «درس‌هایی از مکتب اسلام»
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این مراسم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به جرقه‌های انتشار این نشریه از سال ۳۷ اظهار داشت: پایداری و ماندگاری این نشریه مرهون اخلاص بنیان‌گذاران آن و حمایت مراجع تقلید از جمله آیت‌الله بروجردی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی مهدوی‌راد، سردبیر مجله آینه پژوهش نیز در این مراسم در سخنانی فهم خوب یک پدیده را منوط به بررسی تاریخی آن دانست و گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی در نخستین شماره این مجله مقاله‌ای در باب ضرورت ورود به این عرصه نگاشته و سال پنجم نیز شهید هاشمی‌زاده مقاله‌ای خواندنی و تکان‌دهنده با عنوان مکتب اسلام در میان مطبوعات به رشته تحریر درآورد.

وی به ترسیم وضعیت آن دوران پرداخت و ادامه داد: در آن روزگار، جریان کفر و الحاد با همه توان علیه بنیان‌های تفکر دینی و اندیشه ایرانی می‌تاخت و نسل جوان آن دوران به دلیل تفکر جهل‌گسترانه خودباخته بود.

در ادامه این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سخنانی با اشاره به فضای آن روز جامعه و محیط حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روزنامه‌نویسی در فضای حوزه آن زمان جرم بزرگی بود، اما امروز فضا و شرایط، به گونه دیگری است و باید عالمانه نوشت و نقد کرد.

وی تصریح کرد: نباید به افتخارات گذشته اکتفا کرد، بلکه امروز این مجله که به دست بزرگانی چون آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی به درخت تناوری تبدیل شده بود، باید مجدداً احیا شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان استقامت و اخلاص نویسندگان، اعتدال و مبارزه با شبهات و القائات را رمز ماندگاری این مجله برشمرد.

بیان خاطرات بخش دیگری از این مراسم بود که توسط محمود حکیمی نویسنده داستان‌های کودک و نوجوان صورت گرفت. این نویسنده مجله «درس‌هایی از مکتب اسلام» تأکید کرد: این نشریه در بالا بردن فرهنگ تشیع بسیار موثر بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که میهمان ویژه این مراسم بود هم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به آشنایی خود با این نشریه از سال ۵۰، درس‌هایی از مکتب اسلام را منحصر به فرد و زبان گویای حوزه دانست و عنوان کرد: این بزرگداشت به منظور تأکید بر استمرار این نشریه با قوت و قدرت برگزار شده است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciupaz.t1arp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما