شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 12374
عفتان خبر داد:

در راستای توسعه فضای سبز 6 پروژه افتتاح و به بهره برداری می رسد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تاکید بر اینکه استان نسبت به سرانه فضای سبز کشور، فقیر محسوب می شود، اضافه کرد: 33 پروژه در هفته منابع طبیعی به بهره برداری خواهد رسید که 6 پروژه در راستای افزایش فضای سبز استان است.
در راستای توسعه فضای سبز 6 پروژه افتتاح و به بهره برداری می رسد
به گزارش قم نیوز، احمد عفتان در دیدار با آیت الله علوی بروجردی از مراجع عظام تقلید که به مناسبت هفته منابع طبیعی صورت گرفت، با تاکید بر اینکه استان نسبت به سرانه فضای سبز کشور، فقیر محسوب می شود، اضافه کرد: ۳۳ پروژه در هفته منابع طبیعی به بهره برداری خواهد رسید که ۶ پروژه در راستای افزایش فضای سبز استان است.

عفتان، با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از فضای کشور را منابع طبیعی تشکیل می دهد، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی به نمایندگی از دولت به نوعی فعالیت حاکمیتی انجام می دهد و زمین های بیت المال را ممیزی می کند تا موجب سوء استفاده متجاوزان نشود.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان اداره کل منابع طبیعی با مراقبت های ۲۴ ساعته خود اجازه تعرض و خسارت به منابع طبیعی را نمی دهند، تصریح کرد: اراضی که بدون سند است، توسط اداره کل منابع طبیعی به دولت واگذار می شود و این اراضی برای گسترش فعالیت های اقتصادی به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان طی فرآیند قانونی واگذار می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه ۹۹ درصد اراضی ملی در استان تثبیت مالکیت شده است، اضافه کرد: طی سال جاری ۷۰درصد از آرای دستگاه قضایی به نفع منابع طبیعی صادر و اراضی که توسط متجاوزان غصب شده بود، به بیت المال بازگشته است.

وی با اشاره به اینکه بیابان زدایی یکی از مهم ترین وظایف اداره کل منابع طبیعی است، تصریح کرد: با بوته کاری و غرس درختان و درختچه ها علاوه بر نفوذ آب به زمین از توسعه افزایش بیابان در استان جلوگیری به عمل می آید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه سلامت بشر به منابع طبیعی بستگی دارد، اضافه کرد: مردم باید تعامل و همکاری خود را با اداره کل منابع طبیعی افزایش دهند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgtw9q.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما