يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : 12397
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:

نظام آموزش مهارتی در بخش صنعت مستقر شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: باید هر کارخانه به عنوان یک دانشگاه در نظر گرفته شده و نظام آموزشی مهارت در بخش صنعت مستقر شود.
نظام آموزش مهارتی در بخش صنعت مستقر شود
به گزارش قم نیوز، روح‌الله ابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم که در مجتمع فرهنگی شکوهیه برگزار شد اظهار کرد: بر اساس روایات شهر قم حرم اهل بیت(ع) بوده و مورد توجه و عنایت ائمه اطهار(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت‌های معنوی مانند حرم حضرت معصومه(س)، وجود حوزه‌های علمیه اهمیت این شهر را دو چندان کرده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم عنوان داشت: استان قم به دلیل همجواری با تهران، اصفهان و اراک موقعیت ویژه‌ای دارد که باید به این امر توجه کرد.

وی با اشاره به افزایش تحریم‌های کشورهای غربی نسبت به ایران گفت: با شدت گرفتن تحریم‌های یک جانبه واژه جدید اقتصادی مقاومتی در بیانات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نام‌گذاری سال‌های مختلف از سوی رهبر معظم انقلاب با عناوینی مانند نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف و... نمایانگر اهمیت و ضرورت توجه به مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان داشت: تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، ارتقا توانمندی و مدیریت منابع انسانی و ارتقای صنایع کوچک از جمله برنامه‌های این شرکت است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم تأمین منابع آبی را یکی از چالش‌های جدی فراروی بخش صنعت ذکر کرد و افزود: کشور با توجه به شرایط جغرافیایی در شرایط خشک و نیمه خشک قرار دارد و استان قم نیز از این امر مستثنی نیست و منابع آبی آن محدود است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سهم آبی بخش صنعت کمتر از ۲ درصد بوده و آمار جهانی این بخش در دنیا ۲۰ درصد است.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که بحران آبی موجود مدیریت شود و با همیاری شرکت آب و فاضلاب مشکلات این بخش کاهش پیدا کند.

وی تأمین نیروی کارآمد را از جمله دغدغه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی ذکر کرد و گفت: تأسیس مرکز علمی کاربردی شرکت شهرک‌های صنعتی با این رویکرد صورت گرفته و در آینده باید هر کارخانه به عنوان یک دانشگاه در نظر گرفته شود و نظام آموزشی مهارتی را در بخش صنعت مستقر کنیم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbzfb8.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما