شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 12642
استاد حوزه علمیه قم:

نوروز موجب کم‌رنگ شدن فاطمیه نشود

قم نيوز : قم نیوز:استاد حوزه علمیه قم گفت: تقارن فاطمیه با نوروز امسال نباید موجب شود برنامه‌های عزاداری و مجالس بزرگداشت حضرت زهرا(س) کم رنگ یا تعطیل شود.
نوروز موجب کم‌رنگ شدن فاطمیه نشود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد صمدی  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: مبارزه همیشگی با دشمنان حتی در دوران اسارت از جمله ویژگی‌های این بانوی بزرگوار اسلام است و سیره ایشان باید سرلوحه زندگی مسلمانان به خصوص شیعیان قرار گیرد.

وی نامگذاری روز ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار را مورد توجه قرار داد و افزود: پرستاران تلاش زیادی برای نجات جان بیماران می‌کنند و افراد بستری در بیمارستان‌ها پس از توکل بر خداوند به یاری آنها امید دارند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های زینب کبری(س) صبر و پایداری ایشان در مصیبت‌هاست؛ ایشان حتی زمانی که برادر بزرگوارشان به شهادت رسیده بودند هم بر خدا توکل داشته و بر این عزای بزرگ صبر کردند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) از هر نظر الگو و نمونه است؛ حیا و عفت، شجاعت و قوت قلب، صبر و پایداری و مقابله با ستمگران زمان جزو خصوصیات ایشان به شمار می‌رود به طوری که حتی در مجلس یزید هم عنوان داشت که چیزی جز زیبایی نمی‌بیند و از این طریق استواری خود را به دستگاه ظالم دوران نشان داد.

صمدی در ادامه به فرا رسیدن ایام فاطمیه اشاره و ابراز کرد: تقارن این ایام با نوروز امسال نباید موجب شود برنامه‌های عزاداری و مجالس بزرگداشت حضرت زهرا(س) کم‌رنگ یا تعطیل شود زیرا شیعیان هر چه دارند به برکت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: مردم ایران همواره پیرو و دوست‌دار ائمه اطهار(ع) بوده‌اند و امسال هم ایام فاطمیه را با شکوه هر چه تمام گرامی خواهند داشت.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcewp8z.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما