چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : 12772
منبع : قم نیوز
معاون استاندار قم خبر داد:

ورود یک میلیون و 225 هزار مسافر به قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم گفت: طی روزهای 27 و 28 اسفندماه سال جاری 275 هزار وسیله نقلیه و یک میلیون 225 هزار نفر مسافر وارد استان قم شده‌اند.
ورود یک میلیون و 225 هزار مسافر به قم
به گزارش قم نیوز، محسن محرری با اشاره به ساماندهی شماره تلفن‌های ۱۳۷ و ۱۳۸ به منظور پاسخگویی تلفنی به مسافران و زائران اظهار کرد: این تلفن‌ها آماده ارائه هرگونه اطلاعات مورد نیاز گردشگران نوروزی هستند.

وی از ایجاد پنج پایگاه اطلاع‌رسانی در ورودی‌های شهر قم توسط شهرداری خبر داد و افزود: ۱۴ ایستگاه راهنمایی هم توسط جمعیت هلال احمر قم راه‌اندازی شده‌اند و به توزیع بروشور و نقشه‌های راهنما خواهند پرداخت.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با اشاره به راه‌اندازی و آماده سازی ۱۱ ایستگاه نوروزی توسط نیروی انتظامی استان قم گفت: این ایستگاه‌ها هم وظایف تعیین شده‌ای داشته و در ایام نوروز در خدمت زائران کریمه اهل بیت(ع) خواهند بود.

وی ادامه داد: در نوروز ۹۲ نمایشگاه‌های فرهنگی متعددی هم در نقاط مختلف شهر برپا خواهند شد؛ نمایشگاه‌هایی که توسط آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می‌شوند در دو مکان شامل صحن جوادالائمه(ع) و شبستان نجمه خاتون پذیرای علاقه‌مندان خواهند بود.

محرری با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در میدان بزرگ امام خمینی(ره) توسط شهرداری قم بیان داشت: مسجد مقدس جمکران هم اقدام به برپایی دو نمایشگاه طی ایام نوروز می‌کند.
معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با بیان اینکه اورژانس هم واحدهای ویژه ایام نوروز را راه‌اندازی کرده است گفت: نیروهای اورژانس در طول تعطیلات نوروز در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: طی روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفندماه سال جاری ۲۷۵ هزار وسیله نقلیه و یک میلیون ۲۲۵ هزار نفر مسافر وارد استان قم شده‌اند.

محرری با اشاره به ظرفیت‌های اسکان در قم عنوان داشت: هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای قم با ۸ هزار تخت و مدارس آموزش و پرورش هم با ۲۵ هزار نفر ظرفیت، آماده استقبال از مسافران هستند ضمن اینکه ۱۰ بوستان شهری هم با ظرفیت همزمان ۴۵ هزار نفر، اماکن ورزشی و اداری با ظرفیت ۱۰ هزار نفر و صحن‌های امامزادگان و حسینیه‌ها هم با ظرفیت همزمان ۳ هزار نفر به منظور نصب چادر و اسکان مسافران تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/۱۱۶/

https://qomnews.ir/vdciryaz.t1ary2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما