پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 13295
حجازي:

فضاي سلامت قم غير‌سياسي و تخصصي است

قم نيوز : قم نیوز: رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم با اشاره به تعامل نهاد ها جهت ارتقاء سلامت استان عنوان كرد: فضاي سلامت قم غيرسياسي و كاملا تخصصي است.
فضاي سلامت قم غير‌سياسي و تخصصي است
به گزارش قم نیوز، سيد شمس الدين حجازي در مراسم تجليل از حاميان عرصه سلامت استان قم كه در سالن همايش هاي امام علي (ع) دانشگاه علوم پزشكي اين استان برگزار شد طي سخناني با تاكيد براينكه سلامتي نعمت بزرگي است به حمايت نهادهاي مختلف استان از فعاليت هاي حوزه بهداشت و درمان اشاره و عنوان كرد: فضاي حاكم بر سلامت استان قم غيرسياسي و تخصصي است و نهادهاي مربوطه در اين زمينه تعامل خوبي بايكديگر دارند.

وي با اشاره به كشفيات مختلف مواد غير بهداشتي در استان به تلاش شبانه روزي پرسنل علوم پزشكي قم اشاره و گفت: با تلاش هاي صورت گرفته ميزان كشفيات كاهش يافته كه اين ناشي از افزايش و ارتقا نظارت ها است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم به ارتقا شاخص هاي سلامت اين استان اشاره و گفت: شاخص مرگ مادران باردار در كشورهاي پيشرفته هفت در ۱۰۰ هزار نفر است كه اين شاخص در قم ۱۲ در هر ۱۰۰ هزار نفر مي باشد كه اين نشان دهنده اين مطلب است كه اين استان در اين شاخص توانسته رشد چشمگيري را داشته باشد.

وي با تاكيد بر عقب ماندگي استان قم در سالهاي قبل از انقلاب در زمينه هاي مختلف به تلاش مسئولان براي جبران اين عقب ماندگي ها اشاره و گفت: طي سالهاي اخير گام هاي مهمي جهت رشد و ارتقا سلامت در استان قم برداشته شده است.

وي در ادامه به موفقيت هاي گوناگون دانشگاه علوم پزشكي قم در زمينه هاي مختلف ابراز داشت: اين دانشگاه در زمينه رعايت عفاف و حجاب نيز توانسته رتبه اول را در كشور كسب كند.

حجازي از راه اندازي اولين بيمارستان مروج سلامت در قم خبر داد و گفت: اين بيمارستان در سالجاري در قم راه اندازي خواهد شد.

وي با اشاره به وجود مليت هاي مختلف در استان قم بيان كرد: با توجه به اينكه مليت هاي مختلفي در استان قم حضور دارند، نظارت هاي بهداشتي موجب شده كه استان قم در زمينه بيماري هاي عفوني مشكل قابل توجه را نداشته باشد.

ترويج سلامت مساله اي حياتي است
در ادامه اين مراسم معاون سياسي و امنيتي استاندار قم طي سخناني ضمن قدرداني از فعاليت هاي دانشگاه علوم پزشكي قم گفت: ترويج سلامت يك مساله حياتي و جزء حقوق مسلم اجتماعي آحاد ملت است.

حجت الاسلام محمد مهدي عرب انصاري با اشاره به شاخص هاي جهاني سلامت عنوان كرد: كشور طي سه دهه گذشته توانسته رشد خوبي را در زمينه شاخص هاي سلامت داشته باشد.

وي در ادامه با اشاره به مثال دهكده جهاني عنوان كرد: در اين دهكده همواره آسيب ها و تاثير پذيري هايي نيز وجود دارد كه تاثيرپذيري و تغيير نوع رژيم هاي غذايي يكي از تهديداتي است كه كشور با آن مواجه شده كه همين امر موجب بروز برخي از بيماري ها از جمله سرطان ها شده است.

در ادامه دادستان قم نيز طي سخناني با اشاره به ورود افراد مختلف از كشورهاي گوناگون به قم ابراز داشت: اين رفت و آمدها ممكن بود موجب بروز و شيوع بيماري هاي مختلف شود اما فعاليت هاي شبانه روزي دستگاه هاي بهداشتي موجب شده تا در اين زمينه استان مشكلات قابل تاملي نداشته باشد.

مصطفي برزگرگنجي تعامل دستگاه ها در استان قم در مبحث سلامت را بسيار خوب ارزيابي و با اشاره به نظارت هاي مداومي كه در اين بخش وجود دارد گفت: ميزان كشفياتي كه در نوروز در ميزان مواد قابل غير بهداشتي و آلوده صورت گرفت نشان از قوت نظارت مراكز بهداشتي دارد كه به شكل شبانه روزي در اين زمينه فعاليت مي كنند.

در پايان اين مراسم خبرنگاران فعال در حوزه سلامت استان قم تجليل شدند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcji8ev.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما