دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 13874
يت الله مكارم شيرازي:

بقاع متبركه ذخاير مهمي براي كشور و خطه ی قم است

قم نيوز : قم نیوز: آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع عظام تقلید شیعیان، گفت: بقاع متبركه و آثار فرهنگي تاريخي مذهبي، ذخاير مهمي براي كشور و خطه ی قم است.
بقاع متبركه ذخاير مهمي براي كشور و خطه ی قم است
به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز یکشنبه در پیامی به همایش زیارت در استان قم، با تبريك ايام ولادت سيده النسا العالمين حضرت فاطمه زهرا تشكيل اين همايش را به همه شركت كنندگان و دست اندركاران را اقدامی ارزشمند دانست.

معظم له در این پیام آورده است: در بسياري از نقاط كشور ما مخصوصا در استان قم بقاع متبركه و آثار فرهنگي و مذهبي از فرزندان و پيروان اهل بيت عصمت مانند حضرت فاطمه معصومه و امامزاده موسي مبرقع و مسجد مقدس جمكران ديده مي شود كه وجود حوزه علميه قم و بعضي ديگر و برخي در ميان مردم از قديم الايام مشهور بودند.

این پیام با تاکید بر اینکه اين سرزمين(قم) از قديم الايام مركز محجبين اهل بيت بوده است، ادامه یافته است: براي نجات از شر اشرار و اعدا از هر سو به اين مناطق مي شتافتند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی تصریح کرده است: در هر حال اين بقاع متبركه و آثار فرهنگي تاريخي مذهبي، ذخاير مهمي براي كشور ما و خطه ی قم است.

این پیام حاکیست: زيارت اين بقاع متبركه كه همه ساله بلكه همه روزه گروه هاي زيادي را به سوي خود جذب مي كند فوائد و بركات زيادي براي زائرين محترم دارد، زيرا از يك سو وسيله ي توجه به پروردگار عالم و تقرب به ذات مقدس او از طريق شفاعت او مي شود و از سوي ديگر سبب ندامت و توبه از گناهان است.

در این پیام امده است: از سوي سوم سبب آرامش روح در برابر طوفان هاي زندگي و مشكلات فردي و اجتماعي مي شود و از سوي چهارم سبب تابيدن نور اميد در دل ها مي گردد كه هر يك از اين اثار و بركات نياز به شرح و بسط فراوان دارد.

همايش بين المللي زيارت با هدف بررسي و معرفي بيشتر ظرفيت هاي بخش توريسم مذهبي قم طي امروز و فردا برگزار مي شود ضمن اینکه سلسله همايش هاي زيارت در ۱۱ و ۱۲ ارديبهشت ماه در مشهد مقدس و ۱۳ و ۱۴ ارديبهشت در شيراز برگزار شد.

انتهاي پیام/۱۲۰/
https://qomnews.ir/vdcc04qs.2bq1m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما