دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 15430
آیت الله مکارم شیرازی:

وقایع امروز مصر نتیجه دنباله روی از سلفی‌هاست

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی گفت: قلب انسان از مشکلات مصر به درد می‌آید و این کشور عظیم اسلامی نباید دستخوش این مشکلات و بلایا باشد.
وقایع امروز مصر نتیجه دنباله روی از سلفی‌هاست
به گزارش قم نیوز،  آیت الله مکارم شیرازی که در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه زنان نباید با گفتار خویش، دل‌های مریض را تحریک کنند، اظهار کرد: غریزه جنسی در انسان برای بقای نسل قرار داده شده است.
 
وی افزود: افراد مجرد آرامش ندارند و در ازدواج آرامشی هست که در تجرد نیست.
 
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: با این حال امروز هزینه‌های ازدواج را آنقدر بالا برده اند که شب عروسی گاه به شب عذاب تبدیل می‌شود. این قدر برای تجمل و مهریه‌های سنگین و جهیزیه سنگین وام گرفته اند که طرفین آرامش ندارند.
 
آیت الله مکارم شیرازی افزود: اما اگر ازدواج اسلامی باشد و همه چیز در عین سادگی باشد، کسی نگران نیست و طرفین با ازدواج به آرامش می‌رسند.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: غریزه جنسی در اسلام بسیار مورد تاکید است و هیچ غریزه ای در اسلام بالاتر از آن نیست. از این رو این غریزه، مهمترین دام شیطان نیز هست.
 
وی افزود: این غریزه اگر از روی حساب استفاده شود، رمز بقاست و اگر بی حساب باشد، رمز فناست.
 
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات یک رجل سیاسی و دارای مقام بالا به علت هوس بازی در این دام می‌افتد زیرا این دام، دام عجیبی است و راه نجات از آن این است که انسان هوس باز نباشد.
 
وی افزود: تیر شیطان که به قلب انسان اصابت می‌کند، گرفتار یک عشق بی حساب می‌شود و زندگی خود را از دست می‌دهد.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خطاب قرآن به زنان مسلمان، ادامه داد: قرآن به زنان مسلمان می‌گوید که پاهایتان را محکم به زمین نکوبید زیرا به این وسیله باعث تحریک افراد مریض می‌شوید.
 
استاد عالی حوزه علمیه  قم افزود: من بسیار تاسف خوردم وقتی دیدم برخی از دولتی‌ها مصاحبه کرده اند و می‌گویند از اینکه از تفکیک جنسی صحبت شود، ما احساس تحقیر می‌کنیم. این در حالی است که در آلمان چنین کاری کردند و دانشگاه‌های تفکیک شده ایجاد کردند و تجربه موفقی بود.
 
مبلغ عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در زمان گذشته، در شیراز معلمی داشتیم که می‌گفت: بدبختی من این است که در ایران متولد شدم و اگر در آمریکا و اروپا متولد می‌شدم، خوشبخت بودم. این بی هویتی و بی شخصتی فرد را نشان می‌دهد زیرا وقتی ما در قله‌های تمدن بودیم، آنها در اوج بربریت بودند.
 
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخباری که از مصر می‌رسد، اظهار کرد: دو گروه عظیم با یکدیگر درگیر شده اند. این در حالی است که مصر با آن سابقه عظیم علمی و دانشگاه الازهر به جایی رسیده است که بر سر حکومت با یکدیگر درگیر شده اند.
 
وی افزود: حکومت مصر به دنبال وهابی گری و سلفی‌های تندرو رفت و این دلیل مشکلات مصر است. این در حالی است که شما 51 درصد رای آورده اید ولی بقیه مردم 49 درصد هستند.
 
آیت الله مکارم افزود: نتیجه این دنباله روی از سلفی‌ها این شد که آن عالم بزرگ، شحاته را کشتند و یکی از علمای مصر می‌گفت ما مصری‌ها، کشتن بلد نبودیم، این وهابی‌ها و سلفی‌ها به ما یا دادند.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مصری‌ها باید دور هم بنشینند و حکومتی تشکیل بدهند و خواسته‌های همه را نظر بگیرند و الا آینده مصر خطرناک خواهد بود.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdccx0qs.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما